Sneeuwstorm

Dienstag 12.Jänner
Ik had gisteren geen Post gekeken en Jan pas laat en joehoe met dank aan de luchthaven Rotterdam mijn sleutels aangekomen. Dat is toch service.
Ik had me van de week in mijn vinger geprikt met een naald die ergens in zat en heb nu dus een fijne ontsteking erg balen en erg vervelend. Gisteravond gelukkig een doorbraak en hopelijk geneest het nu snel. Vannacht maar ingepakt met van die zwarte trekzalf in de hoop dat het mooi wek wordt en al het vuil eruit kan.
Gisteravond kwam ook nog even Jannick met Theresa , Ingrid moest voor de teambespreking naar haar werk.
Theresa is stout geweest zei Jannick en ik vroeg haar wat ze gedaan had maar ze wilde het niet zeggen en toen zei Jannick dat ze Ingrid had geslagen en een plastik bak naar haar hoofd gegooid had. Dus ik deed helemaal geschokt en toen kroop ze helemaal op mijn schoot tegen me aan en zei dat ze sorry had gezegd. Jan kwam boven en daar ging ze het zelf aan vertellen. Ze heeft flink op haar kop gehad en hopelijk doet ze dat niet meer. We hebben allemaal gezegd dat het niet goed is en dat ze het niet meer mag doen.
Jannick zei later ze krijgt geen jeu de boules ballen. Hij gooide mij namelijk knock out toen hij klein was met een jeu de boules bal.

Vanmorgen was het donker bij het opstaan en het regende, dan werd het lichter dus licht uit even later weer donker licht aan en uiteindelijk maar het licht aangelaten. De regen ging over in natte sneeuw , het was 4 graden maar koelde langzaam af naar 2 graden. Vanmorgen vroeg was het spiegelglad doordat het eerst had geregend en daarna wat vorst.
Nu eind van de middag wordt de sneeuw droog en lijkt het erop dat het blijft liggen. De sneeuwgrens zat net boven ons en daar was al aardig sneeuw gevallen.Wij zitten op 800m en de grens zakt nu naar de 600 m.
Allerlei kleine klusjes gedaan en Jan heeft mijn Delfs blauwe borden opgehangen en mijn Oma´s barometer. Hij is nu werken maar heeft ook gelijk een hele grote zak met kussens meegenomen om in de verzamelcontainer bij het rode kruis te doen. Ingrid is ook al met allemaal van die kleine klusjes bezig.
Ze kwam gezellig tussen de middag met Theresa bij ons warm eten. Ik had nog veel bami van gisteren over, kroepoek erbij gebakken, wat gesneden komkommer , augurken en een gebakken ei. Smullen maar weer.
Dan nog even mijn halfuurtje frisse lucht happen en afreageren, gelijk naar de Billa om wat boodschappen te doen. Was niet veel maar wel zwaar dus was even zeulen terug. Nog de Post weg gebracht en een rondje Mez.
Ondertussen was het gaan waaien en het was koudddddddddddddddddd door de sneeuw werd het ook alweer glad. Had natuurlijk eerder kunnen gaan maar mijn motivatie was het niet helemaal. Nu giert de wind om het huis en gelukkig niet meer door het huis. De frisse neus heb ik gekregen ik zou zeggen bijna bevroren.
Mijn vinger lijkt te genezen hebben we ook weer gehad. Ik moet nog wat verzinnen want de bankkussens blijven niet op hun plek en de katten gooien steeds de smalle armkussens eraf. Ik denk erover om iets van klittenband erop te maken. Voor de rest nog steeds super blij met de banken.
In een half uurtje tijd is nu alles wit en het is een complete sneeuwstorm geworden.