Fliesswasserkurs

Oostenrijk, Kleinsölk

Van 24 tot 26 september had ik mijn Fliesswasserkurs van de Oostenrijkse waterredding. In Steyr in Ober Österreich. Ik had 2 weken daarvoor kennisgemaakt met het werk van de waterredding en werd toen gelijk tijdens die oefening gevraagd om naar deze cursus te gaan. Van allen die daar aan de cursus deelnamen waren er maar 3 die naar deze opleiding mochten.
Vrijdag middag weg en zondagavond terug. De opleiding wordt ook voor mij betaald met onderdak en eten.
Het was echt te gek en ik vond het erg leuk en uiteraard ben ik geslaagd (ook de andere 2 van Liezen)en heb officieel mijn diploma Fliesswasserrettung.
Het was erg koud en het water was rondom 1 graad.We dragen in het water neopreenpakken, mijn eigen pak is 4 mm en ik had ook een pak van de redding te leen van 9 mm.
Het probleem bij die pakken is als je eenmaal ermee in het water bent geweest en je moet later weer het water in dan zijn de pakken nat en het laagje wat je warm houdt is dan ook koud.