Gezellige zeer warm zeg maar hete dag.

Vanmorgen om 8 wakker en wat tv met ontbijt. Dan alle andere ochtenddingen gedaan. Het belangrijkste de deuren open. Het was in de vroege morgen al 24 graden dus het wordt weer warm tot heet. Door het vocht ook zeer klam. Er zijn wat kleine wolkjes en er is geen wind. Eens zien wat de dag ons brengt. De kinderen komen eind van de middag. Ingrid moet vandaag naar Bruck ad Mur oogkliniek. Ik moet toevallig volgende week. Als ik het had geweten hadden we het gelijk kunnen plannen.
Middageten gemaakt een reuze pan Captainsdinner dus een schaal beneden neergezet voor Meli en Jannick. Meli sliep die heeft weer nachtdienst en had afgelopen nacht ook dienst. Ik had zeer verse preitjes erin uit onze eigen moestuin. Bijzonder goede kwaliteit en smaakvol. Ik met Jan ook gegeten en ik had ook nog lekker piccalilly daar doe ik Jan geen plezier mee. Dan belde Theresa dat ze onderweg naar huis waren en of ze om 2 uur al mochten komen. Ja natuurlijk. Klokslag 2 waren ze er. Beide zo blij dat ze ons zagen want Meli was ook wakker- Dan zijn we in de tuin gegaan. Meli had het water op het speelbad aangesloten dus dikke pret. Dan ging ze hen ook nog achternazitten met de tuinslang. Dan gingen ze in de trampolinespringen en Meli hen nat spuiten. Meer plezier kunnen ze niet hebben. We hebben het toch de hele middag vol gehouden en om half 5 naar binnen gegaan . Jannick kwam thuis met een snee in zijn neus. Meli heeft het gedesinfecteerd en 2 zwaluwstaartjes erop. Omdat het bleef bloeden een pleister erover heen. Hij had iets van kleine laadkaaretjes die gestapeld waren en bijeen gebonden op zijn heftruck staan. Onder het rijden ziet hij fat ze gaan hellen dus stop rent erom heen dan heeft hij ergens zijn neus aan bezeerd , hij weet zelf niet hoe. En heeft de hele stapel op zijn rug en zo blijvven staan tot er hulp kwam. Dat duurde 10 tot15 minuten en die gingen eerst hulp erbij halen. Als Jannick zet had laten vallen hadden ze maandag een heel groot probleem gehad want dan hebben ze die dingen nodig en die zijn niet even te vervangen. Ze konden niet geloven dat hij daar al een kwartier met die dingen op zijn rug gestaan had. Want het was schijnbaar erg zwaar, Jan en ik zijn met de kinderen naar de Ennstal Classic gegaan. Ondanks dat het al avond was nog steeds zeer wram met 32 graden. We hadden een super plek bij Post, daar steeks het terras onder het hek door en heb je een rand waar we op konden zitten en toen de autos kwamen konden Theresa en Sabrina daar op staan. Tegen de hekken is allemaal reclamemateriaal daardoor kan je als volwassene wel kijken maar kinderen kijken er niet overheen en doorheen gaat niet. Sabrina was erg moe en ze meost ook weer terug lopen. WE moesten wel heel erg lachen er kwam een Kiga vriendinnetje van haar met de ouders voorbij en Maria en Sabrina knuffelden elkaar zo lief. Theresa en Sabrina hadden allebei een Porche vlag gekregen en Sabrina zwiepte daar aardig mee in het rond. Thuisgekomen sliep Jannick op de bank. Dus ik maakte hem voorzichtig wakker en zei hem dat Sabrina erdoor zat en dat Theresa bij ons wilde slapen. Dan kijkt hij op zijn horloge en zegt geschrokken is het al zo laat. Ik had Theresa nog een ijskoffie beloofd dus die heb ik eerst gemaakt en dat was best lekker . Daarna wilde ze een laken en ze zit nu in haar blootje met alleen een laken in ons bed. Ze wil bij ons slapen want dan is ze zeker op tijd om morgenochtend om kwart over 7 de Ennstal Classic voorbij zien komen. Ze doen dan de Stoderzinken en racen aan ons voorbij. We kunnen dan op het balkon ontbijten.

Wauw, dat is voor mij echt elke keer weer “een trip down memory lane”. Ik mis Oostenrijk zo! Ben heel erg blij dat wij volgend jaar maart met onze beide zoons en hun partners naar Schladming komen.