typisch Jannick

Duitsland, Reit

Vrijdag
Vanochtend brachten we Jannick naar het parkeerterrein van de Hemmesuppealm, zijn we er bijna zegt hij oh mijn schoenen staan in het lager. Dus weer terug schoenen halen.
Is hij met het busje weg naar boven zegt Jan ik geloof dat hij de autosleutels heeft meegenomen. Dat was balen want we zouden boodschappen doen en hoe kom je weg. Bleek later dat hij ze in de bak bovenop had laten zitten ook slim want stel dat wij ook mee waren gegaan naar boven.
Maar goed we gingen dus veel te laat terug om boodschappen te doen en we zouden rond half 12 ook naar boven gaan om samen te eten als Jannick van zijn skate tour met zijn groep terug kwam.Dus We konden de boodschappen niet meer thuis brengen en ons niet meer om kleden want wij zouden in de middag met de snowshoestour meegaan.
Dus in verkeerde kleding zonder drinken of wat dan ook op tour.
Lekker gegeten in de Hindeburgalm of zo iets.Dan op pad, Jan en Jannick gingen met de snelle mee en ik met de langzame groep.Het was er ongelooflijk mooi en omdat we vandaag super zonnig en droog weer hadden dus super. WE gingen tegen een berg op naar het hoogste punt en de sneeuw was heel diep, Dus erg zwaar lopen en het laatste stuk zat ik er doorheen en toen hebben Peter en Aad me echt omhoog gepraat.We hadden voor we de berg opgingen al een stuk gelopen en oefeningen gedaan van in de sneeuw afdalen en springen. Dus toen we daar vandaan gingen afdalen was het niet meer zo erg want ik vind het best eng soms.Ik kwam echt moe en kapot terug. Snel wat gedronken en van Peter een stuk noten in karamel gekregen om te eten en dan gaat het weer wat beter. Een aantal gingen met de rodels naar beneden en andere ook ik gingen weer met de speciale busjes die ook over de rodelweg heen en weer rijden terug.
Thuis douchen en warm worden en kleding drogen want ik wilde in de avond een deel weer aan omdat de prijsuitreiking bij de Dorflift was.
Ik vind dat staan en wachten in de kou buiten helemaal niets en ik en velen met mij snappen niet waarom het niet in een restaurantje of cafe kan bij een koppie koffie.
Dus zo snel als mogelijk na de huldiging naar huis er moesten nog wat foto,s gemaakt worden en zo.

Jannick ook naar bed want morgen de marathon klassiek over 25 km.De start is om 9 uur dat is dus ook vroeg opstaan en vroeg weg want Jannick wil ook vroeg waxen.Hij wil er om half 8 zijn.

Herbert doet niet mee want hij heeft zondag wedstrijd, Jannick heeft zondag de Tauernlauf skate over 50 km.maar doet wel mee.Ook Hje loopt zondag Tauernlauf maar 25 km klassiek en Leo loopt ook maar we weten nog niet wat hij gaat lopen. Omdat het morgen klassiek is denken we dat Leo waarschijnlijk wel de eerste plaats weer pakt maar Jannick gaat wel proberen voorin te eindigen.
Dus ook wij gaan nu naar bed maar eerst nog een borreltje.

Vrijdag
Vanochtend brachten mijn ouders me weg naar de parkeerplaats van de Hemmersuppenalm. Helaas was ik mijn schoenen in het Lager vergeten en moesten we terug. Ik was op tijd terug en ik ging met de groepen mee naar boven. we reden met speciale busjes omhoog. Ik had een groep op skate instructietour. Dat was erg leuk.
Dan had ik met mijn ouders afgesproken om boven in de Hinterburghutte te eten.
Dat heb ik dan wel met mijn groep gedaan. Dan mee gegaan op de snowtourtocht voor de snelle. Ik was dus vrij en ging voor mijn plezier mee, wel heb ik een GPS gelezen.
Na de tour met rodels naar beneden.
HET WAS VANDAAG DROOG EN ZEER ZONNIG EN HET WAS GEWELDIG DAAR BOVEN:
In de avond was de prijsuitreiking bij de Dorflift in Reit im Winkl.
Daar kreeg ik voor de 1e plaats klassiek bij de senioren een medaille en voor de 3e plaats skate bij de senioren.De NSV bedankte de instructeuren met iets lekkers en Sidney gaf Haje en mij ook wat dus Haje wanneer kan ik de borrel komen drinken?