Quigong

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 14 juli
Wij hebben het echt slechte weer niet gekregen, wel veel regen. Het is van beneden naar boven over Ober Österreich weg getrokken. Daar was wel veel schade. Het heeft ook catastrofale gevolgen gehad op de Zugspitze, (Duitsland) daar was een extreem bergloop , en ondanks weerberichten die op zeer slecht weer rekenden , hebben ze daar de lopers van start laten gaan. Er zijn 2 doden gevallen en heel veel moesten onderkoeld van de berg gehaald worden. Ze werden overvallen door enorme sneeuwval. Ze hadden alleen een loopbroekje en een hemdje aan. Veel lopers zijn terug gegaan maar veel ook niet. De organisatie is daar toch echt wel nalatig geweest. De berg is 3000 meter hoog. Zelfs bij ons was de triathlon op zaterdag al niet doorgegaan omdat ze toen al voor het slechte weer vreesden. Ook bij ons was er een waarschuwing uitgegaan. Jan en Jannick waren ook terug gekomen omdat ze merkten dat het weer niet goed was.
Vandaag was het niet koud , rond de 20 graden en regen. Ik ben vanochtend naar de sportschool geweest, eerst een uur fitness in een groep en dan een half uur Quigong.
We deden een oefening die tegen 100 ziekten heet. Het vergt veel concentratie maar je wordt je wel bewust van je lichaam. Ik ben altijd heel moe erna.