Beetje mooi weer en toch ook niet

Na toch een redelijke nachtrust gehad te hebben om half 8 wakker. Dit omdat de katten op mijn hoofd aan het tikken waren en bijten in mijn handen. Je zou maar honger hebben. Dus die eten gegeven en zelf wat yoghurt meegenomen en een rondje ontbijt tv. Dan toch opgestaan en het was dikke mist buiten bij 17 graden. Dus de deur gelijk open gezet. Dan eerst op mijn gemak de planten buiten water gegeven ondanks de hoeveelheid die gevallen is krijgen mijn planten niet genoeg water doordat ze onder het dak staan. Gelijk alle zonnebloemen afgeknipt , uitgebloeid en lelijk geworden. Dan voorzichtig de kluitjes met wortels eruit gehaald en wat aarde bijgevuld. Gelijk een bak vol voor de composter. De plantenbakken zijn dit jaar niet veel geworden. Veel is dood gegaan en na geen lente en nauwelijks zomer ondanks de temperaturen donker somber en nat en dan ineens boven de 30 met veel zon en dan weer terug naar somber nat regen en wind en vergeet het onweer niet. Weinig buiten gegeten , we hebben ook tot nu toe geloof ik 1x buiten van de BBQ gegeten. Dan blijkt dat een van de katten in de badkamer op mijn badmat heeft gekotst. Eerst alles eraf gehaald en een beetje schoongemaakt en dan maar gelijk een was aangezet.
Het is nu half 10 en langzaam aan begint de mist op te trekken en de zon te komen.
Ik heb de oplossing gevonden om toch mijn punten te gebruiken van de ING, ik heb een postadres opgegeven. Ik krijg nooit post van de ING want alles loopt digitaal . Kreeg keurig mijn vouchers op de email.
Ik heb ook de toegangskaarten voor het K3 concert in Antwerpen per mail gekregen. Dus het gaat door en we mogen.
Ik verheug me steeds meer op onze vakantie.
Kennen jullie dat , 2 grote reuze laden in de keuken de een voor alles buiten de bestekbak en heel veel meer en de onderste voor alles wat je zelde gebruikt en in de loop van de jaren steeds meer troep erin. vDe bovenste laden eerst helemaal leeg gegooid en ik zag dat het voorkantje niet goed meer zat dus Jan erbij geroepen en ook die aan het werk. Alles uitgezocht en weer in de bakjes gesorteerd en heel veel weg gegooid. En bv al die placemats die ik nooit gebruik een behoorlijke stapel , pasen voorjaar, stof en plastik enz. Bij de spullen voor de Caritas.Dan het middageten gemaakt, ik had nog St Jacobsschelpen met champagnesaus gevonden in de vriezer (over van de kerst) dus die de oven in en een grote kom kaassoep vooraf. Straks ook nog een paashaasijsje. Opruimen heeft zo zijn voordelen want dan kom ik die enkele stuks in de vriezer tegen. Na het eten was de lade klaar dus de bovenste kon ik inruimen met veel meer berging omdat ik 2 vakjes dingen op elkaar kon zetten. De onderste alleen dingen die ik zeer zelden nodig heb. Dan de 2e la schoongemaakt en opnieuw gevuld en er kon veel meer bij omdat ik nu dingen in de bovenste lade erbij had gedaan. Ik heb zelfs nog ruimte over. (geen idee hoelang?)
Ik kan mij dan helemaal happy voelen.
De vaatwasser staat aan en even de was in de droger gedaan. Het gaat wel allemaal vanzelf maar je moet het wel vullen en leegruimen. De dvd ´s in een mapje gedaan voor onderweg en ook wat cd´s. Ik moete Jannick nog vragen om de DVDspeler bij ons in de auto aan te sluiten en op te hangen. Het voordeel dat we nu niet gaan kamperen dat we wat meer plaats in de auto hebben zodat we terug kaas en andere dingen kunnen meenemen.
Het is wel jammer dat we op dinsdag naar Rotterdam gaan en we hadden graag bij Kirsten bij Holy Ravioli gegeten. Maar nu blijkt dat het dan rustdag is.
Nu even zitten, het is best warm maar heel veel bewolking dus soms zon en soms niet. Een groot glas met koel vruchtensap en water.
In de middag kwamen er grote zwarte wolken maar het ging ons allemaal voorbij. Het is zo kwakkelig. In grote delen van Oostenrijk wel beter weer maar dat bergweer hier is dit jaar niets.

Top!!! Fijn dat het toch gelukt is. 😘

Annemarieke 2021-08-11 22:30:49

Wauw, wat een prachtige foto's!!!

Annemarieke 2021-08-11 22:31:36

zou toch maar voor de zekerheid een regenjas meenemen, want dat is hier schering en inslag

Christina 2021-08-12 03:46:17

Zo dat zijn mooie foto's