Vervolg van...........

Vanmorgen weer zeer vroeg wakker maar lekker blijven liggen, om 7 de tv aangetzet voor een rondje ontbijt tv en om 8 opgestaan. Alle ochtend dingen gedaan . Het het is al warm. Bij ons was het in de nacht 17 graden dus niet veel nodig om snel op te warmen. Wel is het zeer heiig. Ik geef dan eerst de planten buiten water en zet de deur en open. Dan de katten eten gegeven. intussen mierenjacht en azijnwater spuiten. Nu aan mijn ontbijt, een beetje Topfen met limette, een plankje ontbijtkoek en uiteraard een Latte.
Dan op weg naar mijn praatafspraak , het doet mij goed om mij te kunnen uiten . Daarna niet vergeten om naar de apotheek te gaan en eindelijk mijn Kreon opgehaald. Het was knap warm ondanks dat er nog steeds een dicht getrokken lucht is en dus geen zon. jan had braaf het hout gehaald en ik was ondertussen door Jannick gebeld die ziek thuis is. Hij en Meli gingen naar de huisarts en ze hadden geen sleutel bij zich en hadden gemerkt dat Jan er niet was dus gezegd dat hij alleen naar Letmaier was.
Nu half 12 , thuis en aan de koffie. Middageten heb ik geen werk aan de basis is klaar. We eten opnieuw Bami en daar maak ik nog wat kroepoek en een eitje bij.
Als het goed is , is Jan nu aan het onderste frame begonnen. Hij moet echt opschieten want voor vanmiddag erg slecht weer voorspeld. Dan is in ieder geval een stuk dicht wat niet voldoende is maar sneller gaat het niet .
Meli werkt nu in Schladming als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ze heeft nu andere tijden en lange dagen (12 uur diensten) . Maar daardoor wel meer vrije dagen. Ze wil ook graag nvast te zettenachtdiensten gaan doen . Ze heeft het er naar haar zin dus dat is al een pluspunt. Ze is nu met Jannick mee naar de huisarts want ze wil zich ook over laten schrijven.
Nu kwart voor 3 en Jan is de hele dag bezig maar weer niet gedaan wat ik hem gevraagd heb en hoe ik het uitgelegd heb. Dus alles weer uit elkaar en ik zie opnieuw denk ik dat hij een nieuwe lat moet gaan halen omdat hij er weer verzaagd heeft om te doen wat hij wil en niet wat ik wil. Hij doet zo veel extra werk terwijl het allemaal niet nodig is, Ik had hem gevraagd om het boven te doen maar nee hij doet het buiten. Dan zeg ik hem hoe dacht je dat door het trappenhuis naar boven te krijgen. Hu Hu Hu dan haal ik het uit elkaar. Wat is dan de zin van het buiten in elkaar zetten? Dat ik niet zie dat het alweer niet goed is . Als een onderbalkje in 2 stukken is maakt dat niet uit want die ligt over de hele lengte op hout waar het op vast gezet moet worden. De onderbalk is alleen om de stof vast te zetten. Dus de 2 balkjes die we op maat hadden zou de middenbalk en de bovenbalk wordenDaar tussen moet aan de zijkanten stukjes balk die met gemak uit de extra aangeschafte balk van 4 meter kunnen want de tussen lengte is niet meer dan 80 dus dat zijn 4 balkjes nee hij moet weer extra balkjes maken voor ertussen dus worden ze allemaal te klein.. Schiet mij maar plek maar ik kan er soms echt niet meer tegen. Het noodweer komt er aan en we hebben nog niks. Wat is zo moeilijk aan een rechthoekig frame waar de stof op gespannen wordt als je het wil weten vraag het Jan.
Het is half 4 en hij heeft de spullen al boven gebracht en voor de rest wil hij nog steeds niet luisteren. Als iets scheef is kan je geen waterpas rechthoek in elkaar zetten en denken dat het dan past. Daarom wilde ik dat hij het ter plekke doet , nu ramde hij erop en zei zie je het past er tussen en ik daar vanaf het midden loopt een grote kier tot 1 cm en aan de andere zijkant die komt niet tegen de muur. De volgende keer toch maar eens erover gaan praten als hij in de Dopplerkliniek is. Want zo gaat het niet verder. Ik ben doodmoe en kan zo niet met hem leven. Hij is erger dan een kleinkind in zijn gedrag. En of hij er wel of niets aan kan doen, hij kan moeite doen om er iets aan te veranderen en dat begint met accepteren. Dan zoekt of neemt hij de hulp maar die hem wordt aangeboden.
Nadat hij de ringetjes en nog wat schroeven was gaan kopen ging hij in de keuken het frame voor de onderkant in elkaar zetten. Ik heb ondertussen het avondeten gemaakt en dat samen gegeten. Dan het raamwerk samen erop gezet en jan het vast gezet, En zie klaar in korte tijd waar hij nu al 1 1/2 dag mee bezig was. Morgen het frame voor er boven maken dat moet dan toch ook snel gaan.
Ondertussen is het noodweer uitgebroken, erge regen en onweer. De vriezer weer goed ingepakt en hopelijk kan die morgen weer uitgepakt worden en dat ik kan gaan opruimen want het voor balkon, het trappenhuis en mijn gang liggen vol met dingen die in de weg lagen. Niet dat ze nu niet in de weg liggen maar goed hopelijk morgen ruimen.