Een prachtige dag

Oostenrijk, Schladming

Een prachtige dag , in de nacht veel vorst maar ja wel heel super zonnig en in de zon werd het zelfs 14 graden. Maar o wee als de zon weg is.

In de morgen kwam Ingrid nog even koffie drinken en Theresa was naar de Kindergarten.
In de middag ging Ingrid naar Schladming om naar de skiverhuur bij Sport 2000 te gaan. Hebben we hier ook en ook nog andere sportzaken maar daar kan je alleen per dag huren en voor Theresa wil ze het hele seizoen huren.
Dus ik ben mee gegaan even eruit en inderdaad ze verhuren daar het hele seizoen maar ze hadden niets meer. Maar de maat genomen en hij belde naar een ander filiaal en wat een geluk het laatste paar skies in de goede maat. Maar ja kan pas vrijdag gehaald worden en dat was dus tranen bij Theresa.
Maar ze mocht nog een helm gaan passen en een skibril daarbij wat nog best moeilijk is want ze is brildragend. Maar toch een passende helm en een passende bril gevonden. Die koopt Ingrid want een gehuurde helm of 2e hands weet je nooit wat ermee gebeurd is en je ziet het niet altijd of er flink mee gevallen is. Als je dan valt en er zit een haarscheur ergens heb je problemen.
Ingrid moest voor Jannick naar de verzekering , die is ook gewoon uit de Rechtschutz gegooid. Nog nooit gebruik van gemaakt maar hij zou iets niet betaald hebben en hij weet van niets.
Ik ondertussen wat boodschapjes gedaan en dan weer met Ingrid terug. Ze zou me oppikken bij de Penny maar het was ondertussen zo koud met -8 dat ik maar naar de verzekerings makelaar gegaan ben en ze was net klaar daar. In beweging is minder erg dan wachten.
Jan was al weer naar zijn werk en daarvoor was hij met het hout voor de hoek bezig. Dus er gebeurd wel wat maakt me niet uit hoe lang hij er over doet . Als ik maar het gevoel heb dat er iets gebeurd. Hij kwam me namelijk vragen of ik even kwam kijken of het goed was wat hij dacht te maken. Dus na overleg toch nog iets anders wat breder dan hij had gedacht zodat de hele zijkant van de bank ertegen aan kan staan. We komen er wel uit .
Theresa kwam nog even zodat Mama kon bellen en dan ging ze weer naar beneden

Jammer dat ze moet wachten....maar beter dit dan helemaal niks. ;-)

annemarieke.op.avontuur 2016-01-18 20:08:31

Het staat wel heel stoer 👍