Maandag dag 2

Ik werd vroeg wakker even snel eruit en weer erin en dan om half 8 wat tv. Om half 9 eruit gegaan douchen en ontbijten. Het weer is super zonnig en warm dus we kunnen straks wel wat in de tuin . Ingrid kwam met de kinderen koffie drinken. Ze ging pas tegen 11 weer weg. Tja thuisblijven verplicht voelt toch anders. Er worden boetes van 2700 Euro geheven. Ondertussen ontstaan grote netwerken die ouderen en zieken verzorgen met eten en medicijnen .
Jan en ik vallen beide in de risicogroep maar we wonen en leven nou eenmaal samen . We kunnen nu dus wel recepten telefonisch aanvragen en de medicijnen bij de apotheek afhalen. Ingrid moest vandaag de tandarts afzeggen, de Reha van Sabrina staat op losse schroeven nog niet afgezegd. Ik moet de internist van Jan afbellen.
Ik hoor net dat Ramsau afgesloten is van de buitenwereld na positieve Corona , ik hoop dat Jannick zich goed beveiligd heeft want die moest de Klaranlage daar leeghalen en wegbrengen. En contact met mensen tot het minium beperkt . Dat maakt mij dus angst dat hij het mee gaat brengen naar huis of zelf ziek wordt en dan ons besmet.
Dat in Haus een besmetting was wist ik al dus het komt steeds dichterbij.
Middageten samen met Jan, dat was snel klaar want we hadden nog eten van gisteren. Dan ging de deurbel dus naar beneden , ik zag een tasje voor de deur en keek stond een eindje verder Barbara de lerares van Theresa die had de boeken voor Theresa gebracht en nog een inlogcode voor een andere App die ze moet gebruiken voor haar huiswerk. Dan ben ik maar tegen Ingrid gaan zeggen dat ze haar cadeau voor haar verjaardag moet komen ophalen. Dus ze kwam en zei maar ik kan wel 2 weken wachten en ik nou je kan het nu misschien goed gebruiken. Dus ze had het open gemaakt en ja ze was er heel blij mee. Een broeikasje met potjes en stekers die ze kan beschriften en allemaal zakjes kruiden en pluksalat daarbij een zak kruidenaarde en een rits kleine gekleurde kaarsjes op een rij happy birthday en eeen kaart. Dan hebben we over enige weken in ieder geva pluksalat ter beschikking want dat groeit snel.Jannick was ook al thuis want nadat ze hun werk klaar hebben gelijk weg geen contact met collegaas . De baas zelf was gekomen om de maatregelen door te spreken. Alles dicht houden niet uitstappen en tekenen met eigen pen , raam dicht houden . Gezellig met zijn allen aan de koffie en een hele grote bak met allerlei pepernoten op tafel .
Ingrid is vanmiddag gelijk in de tuin begonnen , struiken uitpakken want die liepen nu ook al uit alleen de druiven staan nog afgedekt. Sabrina was bij ons. Het is echt een arm kind, ze is nu huilerig en lastig want ze heeft afkick verschijnselen. Er is begonnen met afzetten van het eerste medicament dat gaat een maand duren . Daarna wordt er aan een volgend begonnen. Ik vind het best heel zielig. Ze gaat echt vooruit speelt nu met een pop en die geeft ze de fles of met haar dokterskoffertje en gaat ze de pop of iedereen een prik geven. Ze wil ook steeds strijken dan leg ik het plankje op de grond en gaat ze met het strijkijzer strijken.
Theresa had haar speelhuis leeg gesjouwd en was aan het spelen. De komende dagen zou het super mooi en warm blijven. (in de morgen wel min 5)
Dag 2 hebben we overleefd.

Bovenop de Galsterberg staat een groet aan het hele Ennstal , het is met een Pistebully gemaakt.

Ik houd mijn hart vast wat dit allemaal gaat brengen. 😔

Annemarieke 2020-03-16 18:20:55

Hier hetzelfde, de winkels worden schoon leeggeplunderd door rijke mensen, geen brood/vlees/zout/suiker/koffie/melk/wc papier meer in de winkel,vele schappen geheel leeg,echt zolang als ik leef, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt,en dan die stilte op straat....gewoon eng. leuk z'n tuinsetje,daar hebben ze wat aan, en leid ook hun gedachten af. Ook jullie daar samen heel veel sterkte...XXX we denken aan elkaar,kijk's avonds naar de maan, dan doen wij dat ook