sneeuw regen en storm

Vanmorgen vroeg wakker na een onrustige nacht. Misschien komt het door het stormweer. Het blijft nog steeds stormen met in de bergen orkaan windstoten. Hoogste lawine gevaar en onaangenaam weer.De sneeuwschuivers hadden de afgelopen dagen veel werk. Er wordt zaterdag een warme dooidag voorspeld en dan komt daarna weer de sneeuw.
Jan is zowaar na mij opgestaan .
Ik heb de was gedaan , en alles wat zo voorbij komt. Middageten gemaakt en met Jan gegeten. De temperatuur begon te stijgen en de regen kwam. Er is hier heel veel sneeuw gevallen met de nodige problemen vooral voor het vrachtwagen verkeer. Maar ook stroomstoringen door omgevallen bomen. Gemiddeld een meter overal gevallen en op de Dachstein ik dacht bijna 2 meter. Hoogste lawinestufe en dan van die domme figuren die buiten de pistes gaan en lawines veroorzaken.
Ook begrijp ik een man niet die alleen was gaan tourengehen en in de dichte sneeuwval verdwaalde. Ze noemen het een wonder hij is na 2 dagen gevonden bij flinke vorst temperaturen en hevige sneeuwval. Zijn leven heeft hij te danken aan de goede uitrusting die hij had.Hij had zich ingegraven in de sneeuwmassa. Er zijn nog wat afgelegen gebieden hier die van de buiten wereld zijn afgesloten maar dat zijn de meeste mensen daar dan wel gewend. Heel veel lwawine sprengungen maar niet alles laat zich oplossen.
In de avond moesten we wel onze to good to go broodpakket afhalen en het hoosde en de wind is nog steeds storm en zelfs morgen weer. We hebben eigenlijk nooit dagen achter elkaar storm. Dan na alle regen gaat het morgen ergens in de middag weer sneeuwen en komt er weer een berg.
Net samen met Jan lekkere broodjes gegeten uit de to good to go zak.
Jan en Jannick hebben nu beide hun klimabonus gekregen. Ik nog steeds niet. Die van ons gaat naar Meli want die heeft de rekening van de pellets betaald.
Ze beginnen al aan uitbetalen van klimabonussen over 2023. Dat is wel veeel minder want nu kregen en moet ik nog krijgen 500 Euro pp. Dat wordt voor 2023 300 Euro pp als ik het goed heb begrepen. Wij hebben het 5 maanden later gekregen. Tja we denken maar wat in het vat zit verzuurd niet.