Keltenberg

Oostenrijk, Hohentauern

Op tijd eruit en om half 10 was Dominik er. Helaas de familie van beneden niet meer gezien voor ze weggingen. Had eigenlijk nog wel even willen knuffelen. Het was weer super zonnig en warm weer. Het is vandaag hier een vrije dag , het is Fronleichnam.
We besloten om vroeg midddageten te doen en daarna naar Hohentauern om naar de Keltenberg te gaan een Naturerlebnispark. Normaal geeft Jan het adres in de Navi in maar het adres werd niet herkend. Dus op naar Hohentauern want we dachten het staat vast wel aangegeven, nou nee dus. We reden door tot ik geloof het hoogste punt en daar waren borden en een parkeerterreintje dus even gekeken. Nou nee dus. Er stonden nog meer mensen die ook allemaal op zoek waren. Omdat er op een bord stond dat als je daar afsloeg het paaldorprestaurant zou zijn en ik me meen te herinneren dat het op de Keltenberg was. Dus ingestapt en die kant op. Een minimaal parkeerterreintje maar we konden nog langs de weg staan. Aan de weg stond dat bij het restaurant een kaart verkrijgbaar zou zijn dus gevraagd maar nee hadden ze niet. We hadden geen idee wat we met onze Steiermarkcard moesten doen want je kon vanaf daar gewoon een route volgen en wij namen de See en Hohenwegroute. Was erg leuk voor Dominik want er waren allemaal dingen onderweg te doen. We gingen eerst aan de See kijken daar liep een leuk houten steigerpad naar toe. Je kon daar visvoer trekken en de vissen voeren, verschillende Forellen soorten en Saibling zwommen er. Dan via allemaal speeltoestellen doorgelopen ik door de beek en Dominik over een klimtoestel over het water. Dan via een Barfusspfad gelopen , het ging over in een prachtig pas door de natuur en dan aan het einde bleek er een hoge Hangrutsche en Stollen te zijn en daar had je dus de kaart voor nodig. Die Rutsche is 70 meter lang en wij gaan niet dus Dominik ook niet want je moet 6 jaar zijn om alleen te mogen. Maar wel de Stollen in en rondgekeken. Dan de weg weer terug gelopen want zonder een kaart geen risico om een andere weg te proberen. Wij lopen wel maar voor Dominik kan het een probleem zijn en we moesten op tijd terug zijn. We zijn helemaal binnendoor terug gereden. Toen we thuis aankwamen zagen we net Tomaz van de brug afkomen dus gewuifd en hij stopte. Dan nog even thuis de tas gepakt van Dominik en voor ons een bak koffie thuis. We hadden een heerlijke wandeling en een fijne middag.

Leuke foto's! Vooral die van Jan en Dominik samen!