Weer een productieve dag

Wakker voor de wekker en een beetje ontbijt tv en dan opgestaan. De katten zaten al giollend te wachten. Dan alle ochtenddingen gedaan . Jan wakker gemaakt want ik moet straks weer naar Christine..
Liduina wat fijn dat je weer terug in je eigen huis kan. Het zal nog best veel werk zijn maar dan zit je weer voor jaren netjes. En nog als antwoord nee wij moeten niet voor die corona inenting maar mogen.
De zon schijnt en de lucht is blauw. Nog een dagje mooi weer .
Annemarieke dat zal inderdaad een klus zijn. Dat hadden wij toen wij naar Oostenrijk gingen verhuizen. Achteraf gezien dingen meegenomen waarvan ik nu denk had ik beter gelijk weg kunnen doen en andere dingen die ik weg had gedaan spijt gekregen. Maar ach verandering is goed en je kan weer met een deel van je leven afsluiten en een nieuw begin maken.. Gaan jullie veel kleiner wonen? Ik ging van een 3 verdiepingen huis naar een 2 kamer woning in Oostenrijk. Ik ben wel blij dat ik nu alleen nog onze kleine woning heb. Scheelt met schoonhouden.
Jan hoefde mij niet op te halen in Aich want Christine moest naar Gröbming dus kon ik meerijden. Jan was in de tuin de trampoline aan het afbreken en wegruimen. Dus dat is ook weer klaar. Dan even snel met Jan met de auto naar de post , ik had mijn 220 Euro bonus binnen gekregen. Die kon ik bij de post afhalen.
Dan ons middageten warm gemaakt want ik had gisteren al gekookt en met Jan gegeten.
Daarna naar Liezen ,gereden. Ik ben verf voor het trappenhuis en de badkamer gaan halen met alle spullen die we dan nodig hebben. Gewone lak, tegellak, voegenwit, een staalborstel om de voegen schoon te krabben., afdekplastik , afplakband en rollers enz. Ook heb ik eindelijk schragen gekocht. Ik ben elk jaar aan het klooien als ik een kerstlandschap wil maken. Ik heb een grote dikke plaat die kan er op dan wil ik met kleinere plaatjes erop een vast landschap maken. Heb ik de komende tijd wat te doen.
Nog wat chrijsanten meegenomen voor de bakken buiten. Ik heb witte er in staan die ik al 4 jaren overhoud.t. Maar ze zijn allen wit nu gele erbij. Her en der wat viooltjes in de gaten en bovenop mijn bollenmand. Alles en overal veranderd alles in de winkels naar kerst . Ik ben nog niet eens aan de herfst toe gekomen met dit mooie weer. Dus mijn bonusgeld is alweer op. Maar dan zit ik straks wel weer netjes erbij. Jan had zijn bonus al 4 weken geleden binnen.
Ik heb dan alvast wat voegen geschuurd , en een silikonen voeg met een speciaal middel weer wit gemaakt. Dat is de rand van mijn werkblad rondom de waskom tegen de muur. Ik wil de voegen in het douchedeel eruit halen en gewoon vernieuwen want die zien er echt niet uit,

Dat is een leuk kado. En helemaal als je het zo goed kunt besteden. Ja, wij gaan heel veel kleiner. Maar dat is een bewuste keuze. De kids zijn de deur uit en wij zitten het liefste op de boot. Waarom zou je dan in zo’n groot huis blijven wonen? Je zult de foto’s in december wel zien als we naar Liezen (of zo) gaan. XXX