het blijft bij ons te warm

Oostenrijk, Kleinsölk

Montag 20.Jänner
Gisteren hadden we een heerlijke rustige dag en het was weer heel warm maar het regende .We hadden er aan gedacht om nog naar Reit im Winkl te gaan, maar er is daar nauwelijks sneeuw en een rustige dag konden we ook wel gebruiken. Ze hadden beter voor Ramsau kunnen kiezen want daar zijn de meeste loipes op de Sonneloipe na begaanbaar en het stadion zelfs gewoon goed.En het gaat er weer sneeuwen.
Jannick is gisteravond weer thuis heelhuids thuis gekomen van de beurs week in Wenen.
Met al die rare ongelukken afgelopen week met erg veel doden was ik toch weer blij toen ik hem op de trap hoorde om 22 uur. Dan kan ik ook weer gerust gaan slapen.
Mijn verduisteringsrollo doet het voor mij nog steeds goed want ik werd pas om half 9 wakker.
Ik voel me nu veel uitgeruster en slaap gewoon beter.
Vandaag een beetje troosteloze dag, grauw en warm.
Jan is de lamp vanuit de speelkamer naar de slaapkamer aan het ophangen en de kinderlamp in de speelkamer. Dat foeillelijke ding uit de slaapkamer gaat naar de berging.
Kleine dingen waar ik dan helemaal blij van wordt. Gisteren had ik de kinderlamp gerepareerd en geverfd en heb ik dus voor 5 euro een lamp die normaal 40 euro kost en je ziet er niets meer van. Was wel toevallig dat ik dezelfde kleur verf had van de boekenkast die we gemaakt hadden.
Theresa kwam hem al bewonderen, ze vindt hem prachtig.
Zo zijn we de ochtend weer door gekomen.
Net de leuke fotos van Pepijns eerste echte schooldag gezien op FB en uiteraard gelijk weer eraf geplukt. Kleine kindjes worden groot.
Alvast gekookt, we eten Spätzl met een jachtschotel en een salade.

Helemaal gezellig, Rob is weer in het land en komt morgen voorbij.
Het goot hier van de regen vanmiddag en we hoorde van hem dat het in Ramsau nu ook zo is. Het zou daar overgaan in sneeuw hebben ze gezegd maar ja we hebben de afgelopen weken al meer weerberichten gehoord die niet gekomen zijn.

21 januari 2014 07:54 | Door: marjanne hoi Nicolette we zijn morgen in Reit Jarl wil erg graag mee doen. Kijken hoe het daar uitziet. Ook hier in Kaltenbrunn is het ook nog goed. Dit weekend duitslandpokal.

molenaar.ruesink 2017-05-25 14:22:39

21 januari 2014 12:40 | Door: Annemarieke Maar....vandaag sneeuwt het (iig een beetje)!!! ;-)