Obertilliach

Oostenrijk, Obertilliach

16 april 2009 | Door: Jannick
Seizoen 2008/09 afgesloten in Obertilliach

In de week van 2 april tot 5 april waren de laatste wedstrijden biatlon voor mij in Oostenrijk (Obertilliach).
Het waren wedstrijden in de Oostenrijkse Kampioenschappen.
Het zijn altijd wedstrijden waar de deelname door de Oostenrijkse top hoog is. De andere wedstrijden van het seizoen zijn dan al afgesloten.
We reisden op woensdag af met het Steirisch team en konden ook nog trainen op die dag. Donderdag de eerste wedstrijd (10 km massastart) waar ik een 8e plaats haalde , schoot 2.0.2.2 was ik zelf niet tevreden mee.
Donderdagavond hadden we een groot afsluitings atletenfeest em ik heb een groot deel van de avond met Dominik Landertinger en zijn vriendin doorgbracht, het was echt een knalfeest en we mochten drinken van Waldhuber. Bijna alle atleten mochten drinken behalve de Eisenerzers.
Vrijdag een rustige vrije dag die de meeste wel nodig hadden.
Zaterdag de sprint, ik eindigde vandaag op de 6e plaats met 1.1 geschoten .
Zondag nog de achtervolging en ik kon nog een plaatsje opschuiven naar de 5e plaats. geschoten heb ik 1.1.1.0. Kan terug zien op een redelijk geeindigd seizoen.

Ondertussen was in het zelfde weekend de uitreiking bij de KNSA van de medailles voor de Nederlandse Records. Ik heb het record van 2006 met 3 minuten verbeterd. Dit record stond ook op mijn naam en ik ga zeker proberen om het scherper te stellen op het NK Zomerbiatlon van 2009 op Papendal.
Mijn moeder is de medaille in ontvangst gaan nemen.
Op dit moment geniet ik van mijn 2 weken trainingsvrij en mijn regeneratie. Hoewel ik met het mooie weer niet kon laten om een stuk op mijn nieuwe renfiets te gaan fietsen. Uiteraard in alle rust.
De school is weer gewoon normaal maar ik had gelukkig wel een weekje paasvrij van school. Dat gaat niet altijd op want vorig jaar viel pasen zo vroeg dat we wel schoolvrij hadden maar geen trainingsvrij omdat we nog midden in het wedstrijdseizoen zaten.