Echt de laatste looooooooooooooodjes

Vanmorgen om 8 wakker , nette tijd rondje tv en eruit. Ontbijt en een koffie en wachten tot Jan klaar is. Is droog maar totaal bewolkt en dichtgetrokken. Met 11 graden ook niet warm.
Nog 1 half nachtje slapen. We moeten vandaag even goed poetsen zodat er nergens kruimeltjes zijn of wat dan ook . Ik ben bang dat we anders in een mierensamenleving terug komen. Als Jan klaar is dan nog naar de gemeente en de apotheek. Eind van de middag dan nog even de vers belegde broodjes voor onderweg halen. Dan pakt Jan vanavond grotendeels de auto in zodat we morgen zo kunnen weg rijden.
Ik ben nu al nerveus, geen idee waarom maar dat heb ik altijd tot het moment dat ik in de auto zit dan is het over.
Samen met Jan aan de wandel en het had net even geregend maar toen we op weg gingen weer droog. Ondertussen toch vrij warm en zeer vochtig. Af en toe piept een zonnetje door de wolken en is het echt warm. Eerst naar het Gemeinde Amt en alle papieren maar volgens onze loonafschriften 3 Euro boven het bedrag en ik ho maar dit is geen netto we moeten nog belasting in Oostenrijk afdragen. Kan je dat bewijzen ? uiteraard. Dus terug gaan lopen maar eerst langs de apotheek en uiteraard hadden ze weer niet alles op voorraad dit keer zelfs 2 dingen niet maar eind van de middag hebben ze het. Thuis gekomen alle papieren bij elkaar gezocht en ingevuld en weer op pad maar dit keer met de auto want we moesten er wel voor 12 uur zijn. Dat lukte en zie de vakantie aanvraag is ingediend. Vakantie aanvraag? Ja elk jaar kan je je bij de gemeente melden als je gezamelijke inkomen niet boven een bepaald bedrag is. En je ouder dan 60 jaar bent en pensioen hebt. Wij doen de aanvraag voor het eerst en je kon kiezen want er waren 2 verschillende mogelijkheden maar erop laten zetten dat het ons niet uitmaakt. Nu afwachten want het is niet de gemeente die beslist maar het land.
Ondertussen was het al na twaalven en we zijn naar Herbert gereden om wat te eten te halen en waren om half 1 weer thuis . Lekker gegeten alles is altijd goed ,vers, veel en lekker. Nu even uitbuiken. Dan eind van de middag belegde broodjes halen voor morgen. De medicijnen bij de apotheek ophalen en kan Jan beginnen met auto inpakken. We rijden over de Phyrnautobahn en over Regensburg. Hopen vroeg te vertrekken een uurtje of 4 denk ik. We laten Theresa vannacht maar bij ons slapen dan wekken we niemand. Het kan zijn dat we Jannick wel treffen als hij vroeg moet beginnen.