Sankt Peter

Oostenrijk, Murau

21 juni
Alweer snikheet, in de schaduw al 30 graden. We zijn naar Murau gereden om te kijken bij het bedrijf vanwaar de monteur zou komen. Ze wilden net met pauze gaan en eentje werd aangewezen om gelijk met het onderdeeltje naar ons toe te gaan. Dus wij ook weer terug. Het werd gerepareerd en de mensen hadden weer warm water. Ik vraag me af of de monteur ook zou zijn geweest of dat ze ons het hele weekend ook nog hadden laten zitten. Maar ja het deed het ook na de vorige reparatie. Dan zijn we wat inkopen gaan doen en toen we terug kwamen stonden die mensen alweer voor de deur want ze hadden weer geen warm water. Dan kan je het alleen handmatig starten dus Jan gebeld. en s´middags weer een monteur en die kwam zowaar. Wij waren gaan BBQen en in de avond wat borrelen tot half 12 met wat collegaas en een echtpaar die bij ons te gast waren. Leuke avond gehad.
Er is nog steeds grote heibel over het internet op de camping.
We waren even in Sankt Peter om geld te halen en gelijk de kerk bezichtigd.
Sankt Peter am Kammersberg is een marktgemeente in Bezirk Murau in de Obersteiermark.

22 juni
De eerste gasten gingen om half 8 en dan de volgende om 8 uur. Dan snel ontbijten met de verse broodjes van de bakker die nu elke morgen komt. Dan om 10 uur weer gasten uitzwaaien en aan de arbeid. De caravans die nu leeg zijn worden ook weer bezet. We hebben 4 aankomsten vandaag. Daarmee 9 van de 10 caravans bezet. Dan snel wat boodschappen gedaan . Dan naar huis en de BBQ aan. Het is zwaar bewolkt maar nog steeds warm en veel wind.
Het vlees en de ratatouilli op een schaal op de BBQ. Stokbrood erbij heerlijk.
Tegen 16 uur kwamen de eerste gasten aan en gelijk erna de tweede aankomst gasten.
Het begon te spetteren een paar onweersklappen en het was weer voorbij. Dan hadden we ook weer zon.
Het eerste wat de gasten vragen of ze wifi hebben. Ik doe geen uitspraken meer en verwijs ze naar de camping balie.
De laatste gasten tegen 20 uur en dan toch naar huis gereden. Dan snel alles geregeld en met een collega geregeld dat als iemand geen gas heeft zij er een aansluiten. Als er echt iets is zijn we met een uurtje terug.
We waren net voor donker de Sölkpass over. De katten gingen van vreugde uit hun dak. We moesten ze constant knuffelen. Lekker geslapen in ons eigen bed.