Hiep hiep voor Olivia

Oostenrijk, Kleinsölk

9 augustus
Alweer feest want vandaag wordt mijn kleindochter Olivia 5 jaar. Jammer dat ik er niet bij kon zijn .
Het weer is niet slecht , afwisselend bewolkt en zonneschijn en in ieder geval lekker op het balkon.
Even naar het gemeentehuis geweest in Kleinsölk, dan oud papier in de container in Stein en even langs het Sölktaler natuurbureau om aan te melden voor de 9 augustus
Als ik Jannick bel zit hij altijd net in een Einsatz was het de vorige keer rennende en zoekende op de berg nu was hij zich aan het aankleden om te water te gaan. In Schladming was een auto te water bij de brandweerkazerne. Er waren al duikers , verdrinken konden ze niet meer maar er moest wel hulp verleend worden . Jannick heeft dienst op de ambulance.

Er wordt zo makkelijk gezegd over sociale netwerken op internet geen vrienden maakt , maar vandaag trof ik iemand in geestelijke nood. Ook al is het aan de andere kant van de wereld en ken je de mensen niet persoonlijk, je kan dan toch helpen. Ik kreeg al snel hulp van andere facebook gebruikers. Dan kan je toch iets betekenen. Een roep om hulp, een roep om vriendschap en medegevoel.

Wir wissen und spüren immer wieder :
Nichts im leben ist selbstverstandlich.
Und doch brigt jeder Tag mindestens einen schönen moment in sich.
Für jeden von uns,
Momente, in denen wir Freude erleben,
Überraschungen und Nettigkeiten.

Ein Kind braucht die liebevölle hilfe seiner Eltern,
Und eines Tages werden die Eltern die hilfe des Kindes Benötigen.
Familien werden auch duch das Gefühl der Dankbarkeit eng zusammengeschweißt.

DE sneeuwgrens is gezakt naar 1700 meter, de schaapjes lopen op de alm in de sneeuw, de koeien lopen lager. Vanmiddag is het weer koud en regenachtig gewordenMoorwandeling morgen in St Nikolai naar de Braualm. Er moeten er minstens 4 deelnemers zijn en we hebben geluk er stonden er al 2 op de lijst.

9 augustus 2011 18:09 | Door: Annemarieke Dus je had een soort van "sinterklaasavond"? Alle lekkere dingen uit de doos uitpakken. ;-)