nog steeds lekker weer

Dienstag 12.April

De dag begon met prachtig mooi en zonnig weer maar rond het middaguur werd het donker kwam er een flinke regenbui en nu is het wel droog maar er staat een heel harde wind die koud is.

Jannick moest vanmorgen om 7 uur beginnen en zou eigenlijk tot 9 uur werken. Maar hij heeft nu gelijk een vaste baan en kon gelijk door naar zijn eigen bouwput waar hij werkzaamheden moet doen. Als het maar vrijdag klaar is. Hij kwam tussen de middag thuis eten en ging samen met Ingrid en Theresa schoenen kopen in Liezen voor Theresa. Daarna is hij weer gaan werken. Het houdt dus ook gelijk in dat het werk aan mijn badkamer deze week niet gaat plaatsvinden tenzij Jan het wil gaan doen. Ik heb geen idee of hij kan werken met een drilboor ik kan namelijk volgende week gratis mijn bad die eruit gaat gaan afgeven in Aich want dan zijn we aan de beurt voor de gratis jaarlijkse week. Puin kan je nooit afgeven .
Wij kregen onverwacht bezoek van Haje wat uiteraard gezellig was zeker omdat hij ook wat lekkers bij de koffie had meegenomen.
De post kwam en ik dacht dat ik eindelijk van het UWV de papieren die ik hier nodig heb gekregen had. Ik wacht al maanden erop en na eerst het verkeerde en een nieuwe aanvraag in januari en een paar weken terug door hen gebeld ben maar helaas. Een papier om te vragen of ik nog in leven ben, ze kunnen in de computer het hele verloop zien maar dat ik dus nog in leven ben na meermaals contact niet. Dus vanmiddag maar weer gebeld en nu hopen anders ga ik een klacht indienen want ik vind dit niet meer kunnen.
Jan is weer aan het werk gegaan en ik heb opruim woede. Er komt een rommelmarkt van de Bergrettung dus alles wat nog goed is en ik kwijt wil kan daar heen. Ondertussen is de berg de moeite waard geworden. Dan veel afval verzameld want Jan zou glas en papier gaan weg brengen. Deze week ook de gele zak en dus verpakkingsmateriaal verzameld en dingen uitgepakt. IK heb bv traytjes met flessen en nu staan de flessen los. Ik wil mijn nieuwe grilplaat gaan gebruiken dus die ook uitgepakt. Dus ook al dat piepschuim gelijk kwijt.
Ingrid is weer in de tuin groenafval knippen, er moet nog heel veel gedaan worden en er staan nog zakken vol ondanks dat er al weg gebracht is.
Ik had vandaag veel eten gekookt en dus diepvries porties gemaakt, de kaas uitgepakt en ook in porties gevacumeerd. Na het invriezen van de maaltijden vacumeer ik die ook dat scheelt in ruimte in de vriezer. Ik gebruik vierkante bakken waar ik het mee invries dan is het makkelijk stapelbaar en in de laden op te bergen. Ik heb anders zo veel bakken nodig en nu maar een paar Scheelt veel in opbergruimte en wie dat niet veel heeft moet slim zijn.
Gisteren een berichtje van Erna gekregen dat mijn andere bril naar mij is opgestuurd. Ben ik helemaal blij mee want het is mijn favoriete bril van de 2 die ik gekocht heb.
Ik hoop ook dat mijn bergschoenen die ik gekocht heb deze week komen.
Ondertussen zit Theresa hier bij me tv te kijken want die was een plaag voor Ingrid bij het werk in de tuin. Na zand en stenen gooien moest ze verplicht bij Oma wat ze geloof ik geen straf vindt.
Het mooie weer is aan het eind van de middag weer terug en de wind lijkt ook minder was net weer lekker in het zonnetje. Mag van bij zo blijven ben ik dik tevreden.