Bijna weekend

Oostenrijk, Kleinsölk

Freitag 31 Jänner
Verzinkt een groot deel van Oosotenrijk in sneeuwchaos bij ons is het warm 9 graden en hoost het van de regen en zeer harde wind. Grote delen van Oostenrijk is geen verkeer mogelijk ook geen treinverkeer en mensen moeten angst hebben om hun huizen dat het niet in gaat storten want er ligt 2 meter-
er zijn al doden te betreuren door dat ze in hun auto zijn getroffen door lawines of bij het vrij maken en dan verongelukken. Ost Tirol en Kärnten zijn zwaar getroffen. Was er eerst te weinig sneeuw nu veel te veel en de vakanties beginnen en die mensen kunnen dus niet aan reizen.(en de gasten die er zijn niet weg) hele gebieden zijn van de buitenwereld afgesloten. Maar er worden ook mensen geevacueerd doordat er gevaar is dat er lawines naar beneden komen. Ook het Murtal is zwaar getroffen. En het sneeuwt nog zeker tot morgen middag door waarschuwen ze. En in noodvallen kan de helikopter niet vliegen. In de bergen is al 3 meter gevallen. Er wordt verwacht dat morgen in het zuiden lawinestufe 5 wordt bereikt dat is het allerhoogste en dan moeten ze nog veel meer mensen gaan evacueren. Maar ook bv de Stubai gletsjer is dicht de aanrijroutes zijn te gevaarlijk.Er is veel stroomuitval en ook zuid Tirol in Italie is getroffen er is al lawinestufe 4 daar en al veel lawines afgegaan.
Ik heb barstende koppijn en vanmiddag kwam Ingrid en die had dus ook koppijn. Veroorzaakt door de Föhn die bij ons heerst. Theresa is ook van slag , zelfs de katten doen raar-
Het was vanmorgen spiegelglad doordat de regen om bevroren grond kwam ondertussen is het meeste weg gespoeld. Maar het blijft oppassen.
Het is toch een rare winter.

de weersperikkelen verdringen de boosheid die er overal is omdat nu heel veel politieposten worden gesloten. In sommige gebieden duurt het tot een uur voordat ze er dan zijn. Handig voor de dieven tijd zat. Veel posten zijn ook wel overbodig bv Ramsau wordt ook gesloten , Schladming is 5 km naar beneden dus dat is niet zo erg. maar nu moeten ook posten in eens autos inleveren. Per 5 mensen 1 auto dus veel kleinere posten die dan nog over gebleven zijn hebben dan maar 1 auto en als die naar de ene kant van een gebied moet en er is iets aan de andere kant............tja. Dat wordt heel hard fietsen of lopen voor de andere agenten.

De vader van Elfriede is gisteren gestorven, hij is 91 jaar geworden. Zaterdag is de begrafenis in Schladming. Zal wel heel groot worden want het zijn notabelen, vader van Hans Knauss. Tja ze krijgen gasten hier dit weekend en de appartementen enz zijn niet schoongemaakt. Daar moest nu iemand voor komen.

Vanaf morgen moeten we weer een nieuw vignet hebben , Jan zegt ik koop er wel een als we hem nodig hebben maar ik ben altijd maar bang dat er in eens iets is en we het vergeten. De boetes zijn erg hoog dus beter investeren in een jaarvignet dan heb je geen zorgen erom.

Jannick is vanmiddag bij A1 geweest en moet nu contact zoeken met de boekhouding zo word je in het rond gestuurd.

Tja bijna weekend voor ons , Jan is nog aan het werk maar als hij thuis is begint toch echt het weekend.