Kort nachie en vermoeiend daggie

Gisteravond rondom kwart voor 9 gingen alarmen. Even Jannick smsje gevraagd of hij thuis bleef en was en dat deed hij. Hij was al om 8 naar bed en de kinderen mochten bij mij tot half 9 tv kijken . (Disney) Ze waren al bedklaar Ingrid had ze al onder de douche gedaan want ze waren vanmiddag aan de Salzasee geweest met Sandra en Belana. Gegeten hadden ze ook al dus ik hoefde alleen tanden poetsen en pyama aan te doen.
De brandweren van Gröbming en Mittenberg moesten uit rukken en het ging om mensenredding. Ik ben bang verkeersongeval richting Sankt Martin of Espang op de B320.
Vanmorgen kwam Jannick Sabrina om even over vijven brengen en mevrouw wilde niet gaan liggen en niet onder een dekbed dus we hebben ons omgedraaid en haar genegeerd. Ik denk dat Theresa om half 6 ongeveer kwam maar die stapt er tussen en draait zich ook lekker om. Maar goed om 7 de tv aangezet zodat wij nog even konden blijven liggen. Om 8 ben ik gaan douchen en Jan ontbijt voor Theresa maken en ik daarna ontbijt voor Sabrina. Om 10 uur zijn we aan de wandel gegaan en wat boodschappen gedaan. Het was weer zeer warm en zonnig. Thuisgekomen een bakkie koffie en dan weer gaan koken. Tortellini met spinazie en saus en restant spiesjes van gisteren. Dan gaan eten met zijn viertjes en na het eten ben ik gaan koken voor morgen. Roti kipmassala. Met Theresa samen naar beneden haar tas inpakken en ik een tas voor Sabrina. Dan heb ik jurkjes uit de kast gepakt en gepast bij Sabrina . Helemaal goed en dan van die korte leggingbroekjes eronder. Ze mag gehandicapt zijn maar ze mag er ook leuk uitzien.
Ze ging gelijk zich bekijken in de spiegel in de gang en dan staat ze te draaien dus ze is ook gevoelig voor wat ze aan krijgt. Ik ben dol gelukkig met die korte broekjes die ik bij H en M had gekocht voor haar.
Al een tas met wat dingen gepakt zoals limonade en melk enz. Voor 1 nacht en 2 dagen moet je niet alles moeten kopen. We willen morgen gelijk na het ontbijt gaan rijden.
Jan heeft net zijn bril die hij kwijt was gevonden, ik had al overal gevraagd. Ik had hem meerdere keren gevraagd kijk nou alles na maar als het niet in het vakje zit waar hij het altijd in doet dan heeft hij het niet. En zie nu kwam het toch uit een ander vakje en dat heeft hij echt zelf gedaan. Maar ik ben blij dat hij de bril weer heeft. Nu zo eerst een tas voor mezelf pakken.
Daar kwam ik niet aan toe , ik had om een klein tasje gevraagd en ik kreeg een hutkoffer dus Jan moest weer de zolder op-Ondertussen was Jannick thuis gekomen en werd het even rommelig gezellig want hij had Meli aan de telefoon dus dan is Sabrina door het dolle. Dan eten voor hem warm gemaakt daarna wilde hij een uurtje slapen. Ik hem zijn schouders gesmeerd want hij is gisteren flink verbrand.
Jan ging met Theresa mee want die moest gaan testen. Het is nu kwart over 4 en de laatste loodjes en dan is het weekend. Sabrina is aan het spelen en maakt flink lawaai. Ze zegt nu ja en nein dus dat laatste horen we nu zeker de hele dag.
Ik dacht ruik ik wat nou zeg maar stinken want Sabrina had haar broek vol. Doet ze altijd bij mij wat een Highlight.
Ik vroeg nog aan Jannick of hij wist wat er gisteravond aan de hand was. Dat was dus iets totaal anders dan ik dacht. Er was gisteren een of ander iets met fietsen en wandelen en nordic walking bij of naar de Viehbergalm. Gisteravond is er een naar beneden gekomen met de fiets en dan was de brug er eerder dan de fietser dacht , fiets op de brug en de persoon over de brug de schlucht in en geluk die stond droog. Maar die moest eruit gered worden en het is een vraag van overleven of niet. Dus een vrij ernstig ongeluk. Maar ik vroeg Jannick maar waarom Mittenberg? Tja die waren er al.
Nu begint langzaam aan ons weekend Jannick heeft Sabrina meegenomen en Theresa zit bedklaar in ons bed tv te kijken .