Winter met een hoofdletter

Vanmorgen was ik om voor vijven wakker. ik had weer eens een flinke reflux en dacht dat ik stikte. Dan maar overeind en wat tv kijken tot het tijd was om op te staan.
Dominik was er om half 8 en ging tot mijn grote verwondering gezellig spelen en hield zich dan ook de grootste deel van de dag bezig en mij ook. Want hij wilde elke keer wat anders . Dus ik lijm maken omdat hij wilde knutselen, dan de tekenspullen , dan de tiptoi enz. Mar goed hij was bezig. Gisteravond ben ik samen met Jan heerlijk in de infrarood cabine gegaan. Hij wil meestal niet maar nu was het best gezellig met zijn tweeen. Daarna met Hola Nederlandse tv kijken , we zijn aan Smeris begonnen nadat we afgelopen week de luizenmoeder hebben afgekeken. Jan vindt het fijn om Nederlandse tv nu te kijken. Dus lekker de pc mee en in bed gaan kijken.
Ik had dus in dat kookprogramma van die Belg Jeroen iets gezien en dat leek me lekker maar had niet alles wat hij gebruikte dus mijn eigen versie gemaakt. Hij stak rondjes uit van bladerdeeg en ik dacht zonde ik maak gewoon vierkantjes. Bestrijken met losgeklopt eigeel met een beetje melk. Hij deed er sesamzaadjes op en ik fijngehakte Kurbiskernen. Dn bakken en na het bakken overlangs halveren. De geitenkaas losroeren met wat room afgeschaafde citroenschil en wat uitgeknepen citroen en ik heb het gekruid met verse bieslook, oregano, grof gemalen zwarte peper, een flinke eetlepel honing, . ik heb eerst de onderkantjes met rucola belegd daar een flinke schep kaas op dan een grote plak rauwe ham prociutto, Hij had een pf ander sausje gemaakt en geroosterde pijnboompitten ik geen saus en geroosterde kürbiskerne. Het was heel erg lekker. Het was super zonnig maar het werd niet warmer dan minus 10 en in de morgen was het minus 12 vannacht zou het naar minus 21 tot minus 25 bij ons gaan worden. In huis is het lekker warm en ik hoef geen houtkachel aan te doen want als de buitentemperatuur onder een bepaalde temperatuur komt slaat de cv aan. >Dan ook de zon op de ramen en dan wordt het zelfs erg warm. In de middag samen met Jan de banken verwisseld. De een waar we altijd op zitten heeft erge slijtvlakken de ander niet dus gewoon omgedraaid en gelijk de vloer schoongemaakt. Nog wat scanwerk gedaan en zit nu te wachten tot Dominik gehaald wordt dan kunnen Jan en ik straks nog een keer in de cabine. Jan heeft alweer een doos leeg gemaakt en er staan er nog 2 of 3 beneden dus het eind is in zicht.
Ik ben nu bij een latere periode aangekomen wat de fotos aangaat. De 70tigerjaren. Ik had daar niets meer van maar deze fotos kwamen na de dood van mijn vader bij mij terug. Ik kan er nu op terug kijken zonder gevoelens.