sport

Oostenrijk, Schladming

Maandag ben ik eerst naar de sportschool geweest en in de middag hebben we gelanglauft.Het gaat veel beter het langlaufen dan de voorgaande jaren, ik merk dat ik beter druk kan uitoefenen.Ik ga dus nog steeds vooruit al gaat het heel langzaam. We hebben in de zon bij een almhut wat gedronken. Het is al weken lang mooi weer.Het was 20 graden.
Jannick is de hele dag gaan skien met zijn trainingsgroep.Dan zagen ze hoe iemand een freestijl sprong maakte verkeerd inschatte geen bescherming of helm droeg en een doodsmak maakte. Ze gingen gelijk hulp bieden en eerst deed iemand anders van de groep het maar die zei tegen Jannick ga jij maar is een Nederlander. Voor Jannick bleek het een bekende te zijn want het was Yannick Enting , die hij ook van het Thorbecke kent en hier is voor het NK alpine skien. Dus een ontzettend stomme actie,
waarschijnlijk een hersenschudding en iets aan zijn schouder.
We zijn 's avonds naar de opening van het NK alpine in de Tenne in Schladming gegaan. Dat is de grootste apresskihut van Europa.We hebben met gabke en Frits gesproken en het is altijd leuk bekenden te zien.We zijn niet te lang gebleven want we maken lange dagen.Jannick was niet meegegaan.Was te moe.