Van alles en nog wat

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag
Het blijft hier verschrikkelijk slecht weer, Hollands zeikweer en koud. Het blijft maar sneeuwen in de bergen en daardoor blijft het bij ons koud. De sneeuwgrens ligt bij ons op 1700 meter.
Reini kwam vanochtend de wapens ophalen en Jannick’s loonstrookjes brengen.
Met Jan gaan hardlopen maar ik kreeg last van mijn darmen dus rondje rustig gelopen.
Even langs huis en toen ben ik zelf nog gaan lopen want Jan was ook zijn 10 km rondje gaan lopen. Deze keer ging het wel lekker en heb ik nog een aardig poosje gelopen.
Jannick en ik zijn bij Haje naar een Juicy+ avond gegaan, we werden door Christel opgehaald Jannick kende haar al want ze werkt in de winter als langlauflerares bij Ramsau West. Wel grappig want Jannick, Christel en Haje werken alle drie voor een andere langlaufschool.
De aanwezigen kende Jannick allemaal en Hannes die masseur in het zwembad is , is ook triatleet en traint nu voor de Ironman van Klagenfurt. Hij gaat de Apfel triathlon lopen en Jannick wil daar ook voor trainen. Ze gaan in ieder geval als het mogelijk is samen fietsen , eerste afspraak staat voor zaterdag 16 mei . In ieder geval gezellig om met andere te trainen.
Als Christel gaat lopen zal ze ook Jannick bellen. Christel kwam voor Estland vroeger uit op langlauf en traint ook nog wel. Dit soort avonden is dus een treffer want meestal zijn het sporters die geïnteresseerd . Jan kwam uit zijn werk ook nog en die kende iemand van het werken bij Matschner.

Woensdag
Eindelijk een nacht doorgeslapen omdat de pijn heel veel minder is en ik niet wakker wordt als ik omdraai. Ik kan mijn arm ook weer beter bewegen.
Jan werkte vandaag weer op het politiebureau maar daar begint hij om half 9, ik ben meegereden maar ja de sportschool gaat 9 uur open. Ik kon mijn tas bij Christof afgeven in de sportschool en ben gaan hardlopen, ik heb een rondje van 5 ½ km gedaan, af en toe een stukje powerwalken en dan weer gaan. Het was verschrikkelijk zeikweer en het eerste gedeelte liep ik langs de Enns door bospaden en het was verschrikkelijk glad en een stuk loopt direct langs de Enns die behoorlijk hoog is en enorm snel en woest, als je uitglijdt loop je de kans om erin terecht te komen en dan verdrink je gegarandeerd want daar kan je niet tegenop zwemmen en het is ook verschrikkelijk koud water. Dus wel super voorzichtig geweest . Over de brug aan de andere zijde van de Enns terug daar is het pad iets beter. Er zit op dit stuk maar 15 hoogte meters dus voor mij goed te doen. Ik was dik tevreden, in de sportschool een pauze genomen en mijn krachtprogramma gedaan en nog 20 minuutjes uitgefietst. Toch 3 uur bezig geweest.

Jannick samen met Jan opgehaald en die wilde ook nog even langs de sportschool om te kijken of ze werk hebben in de vakantie. Dat hebben ze niet maar er is hem een werk/leerplaats aangeboden vanaf de herfst, 20 uur per week en dat 3 jaar. Er wordt van hem verwacht dat hij zelf sportlich bezig blijft maar dat zal het probleem wel niet zijn dachten ze. Het is een optie om te doen want het is combineerbaar, hij praat er nog met ze over. Het is ook een voordeel dat hij aan de sportacademie Graz zijn langlaufleraar doet want ze willen ook graag dat de studie bodybuilding daar volgt en dan heeft hij vrijstellingen omdat een aantal vakken voor alle sporten hetzelfde zijn. Ook hoeft hij het ehbo deel niet te doen want tegen die tijd is hij al bijna sanitäter. De leer/werk opleiding duurt 3 jaar. Het is wel een gunstig aanbod omdat hij in de omgeving kan werken .Eerst eens zien hoe hij dit jaar afsluit op de Handelsschule. Want als hij dat goed doet en over gaat doet hij toch het eindexamenjaar nog. Het is niet zijn ding maar dit was de enige mogelijkheid om school en sport te combineren. Werk in de sport of in de gezondheidszorg ligt hem veel beter en doet hij graag. Er zijn in ieder geval mogelijkheden voor hem.
Na het warme middageten gaat Jannick altijd zijn middagslaapje doen, ik was moe en dacht oké dat kan ik ook wel proberen, ik ben in bed gestapt en ik weet niets meer. Als een blok in slaap gevallen en zeker 1 ½ uur geslapen. Zeer verkwikkend.