NK zomerbiatlon gewonnen

Nederland, Beesel

Zondag
De grote dag, Jannick heeft er een goed gevoel over en we vertrekken naar Papendal.
Jannick schatte in dat er maar 1 echt gevaarlijk zou kunnen zijn en dat was Björn, eigenlijk geen biatleet maar een schermer. Maar deze jongen kan vreselijk hard lopen.
D e eerste ronde kwamen ze gelijk aan de schietplaats maar Jannick had slechts 1 misser en Björn had er gelijk 4. Dus dat is ook 4 strafrondes lopen.
Hij liep nog een behoorlijk stuk in op tijd maar bij de tweede schietbeurt was Jannick foutloos en Björn had wederom 1 misser. Dus Jannick kwam met enorme voorsprong over de streep, wel moest er nog bijtelling ivm met enkelschot en meerlader plaatsvinden maar de afstand was veel te groot. Dus Jannick heeft het Nederlands Kampioenschap toch weer binnen gehaald. Helaas was de prijsuitreiking te laat voor ons want Jannick had nog een Skike wedstrijd in Beesel in Limburg.
Hij mocht de proloog missen omdat we dat zeker niet zouden halen maar moest dan wel op de allerlaatste plaats starten. Het was een Benelux kampioenschap, maar er deden ook Duitsers mee. Er was ook alleen een dames en een herenklase.
Jannick ging super van start en heeft 2 ½ ronde in de kopgroep gezeten, toen moest hij zijn meerdere erkennen in de oudere atleten. Hij werd 5e wat toch een goede plaats is. Het is wel echt een mannensport want er waren slechts 3 dames die meededen.
www.skike.nl kan je informatie vinden over het skiken. Jannick kreeg van de direkteur van Skikes Nederland een paar Skikes en reserve wielen. Dat is uiteraard goed in de smaak gevallen bij Jannick. Vanuit Limburg gingen we naar Apeldoorn waar we bij Diane en Jan logeren.