Gelukkig alles goed afgelopen, Jannick had ongeval

Oostenrijk, Kleinsölk

Woensdag 9 februari
Een dag die we niet snel vergeten, Jannick belde om half 10 vanmorgen dat hij een auto ongeval had gehad. Mijn hart stond stil. Hij was nogal van streek en wist niet wat hij moest doen dus eerst gevraagd wat er gebeurd was. Hij was onderweg naar Ramsau naar zijn werk en nog in Schladming op het stuk om naar boven te rijden was hij van de weg afgereden door een Weense auto. Hij is uitgeweken en met zijn wielen tegen een rand aangekomen.
Daarbij zijn de wielen aan die zijde kapot gegaan , banden en velgen, auto dus ook onbestuurbaar. Maar goed behalve zaakschade en psychisch letsel geen lichamelijke. De Wener is doorgereden. Ik heb hem geraden om langs de politie te gaan voor de aangifte want zonder dat kan je niet bij de verzekering aankomen. Dan vandaar naar de QMTC want daar lopen onze autoverzekeringen. Daarna even met Jan overlegt en Jannick zijn verzekeringspapieren opgezocht en ook naar Schladming gereden. Ondertussen was hij al goed opgevangen op het politiebureau en bij de QMTC. De garage was al geregeld en alles met de verzekering. Jannick was daarna naar Christina gegaan en daar zijn wij dan ook heen gereden. Jannick was niet in staat om naar zijn werk te gaan, ook al vond Reini dat niet geheel leuk want Jannick zou tot 18 uur werken. Het is topdruk en geen reserve leraren meer. Toen bleek dat Jannick dus de biatlontas van zijn werk in de auto had en die zijn wij dan maar naar Ramsau gaan brengen. Dan belde later de verzekering dat ze toch een expert laten komen en Jannick had net alles geregeld voor de reperatie morgenvroeg want we vertrekken dus ook morgen naar Seefeld. Maar als het niet geregeld op tijd is kan hij waaarschijnlijk vervangend vervoer krijgen. De auto moet ook aan de onderzijde bekeken worden en naar de balans moet worden gekeken. Dus de totaalschade weten we nog niet.

Ik was behoorlijk van streek erna en dan besef je waar we aan ontsnapt zijn en dat alles goed is. Maar het roept nou eenmaal oude gevoelens bij ons allemaal op. Jannick had het dan ook heel moeilijk. Hij heeft nu ervaren wat wij zo vaak zeggen het gaat sneller dan je denkt en je moet altijd gewoon alert zijn, dus geen gefriemel aan de autoradio of wat dan ook want even afgeleid kan bij dit soort dingen fataal zijn. Wat hij dus ook gelukkig niet gedaan had want hij kwam eigenlijk net bij de dienst vandaan want hij had nachtdienst gehad. En gewoon geslapen die nacht.

Maar al met al onze dag was ook snel voorbij en we zouden bij Rob gaan eten. Dus daar waren we gelukkig ook nog op tijd. Heerlijk gegeten en het zorgde voor de juiste afleiding.
Rondom 23 uur naar huis gereden en gelukkig goed kunnen slapen.

auto ongeluk en wedstrijd Seefelden

9 februari
Ik had vandaag een auto ongeval, behalve psychisch in ieder geval geen lichamelijk letsel.
Ik was onderweg naar mijn werk , er kwam een Wener recht op mijn af en ik kon alleen nog maar denken "dat was het dan" , ik week uit raakte een rand met mijn wielen en raakte onbestuurbaar. De Wener is doorgereden. Ik wist even totaal niet meer wat te doen en dus maar mijn ouders gebeld die mij adviseerde om in ieder geval langs de politie te gaan. Daar werd ik goed opgevangen en vandaar ben ik dan maar naar de ÖMTC gegaan waar mijn auto verzekering loopt. Gelijk de garage gebeld en ze kunnen morgen vroeg al mijn auto maken want het duurt 1 dag voor de nieuwe velgen en de nieuwe banden er zijn. Ook moet een nog een expertise gemaakt worden.
Ik was totaal even de kluts kwijt en ben niet meer gaan werken. Dat vond Reini niet geheel leuk want die had niet begrepen dat ik een auto ongeval gehad had maar dacht dat ik een lekke band had. Ik had hem gelijk gebeld maar was waarschijnlijk ook niet zo duidelijk geweest. Voor mij was het ook een confrontatie met dingen uit het verleden en kon me even niet losmaken van wat me had kunnen gebeuren. Zo snel gaat het dus.
Jannick

10 februari 2011 12:42 | Door: Annemarieke Jeemig Nicolette!!! Dat is schrikken! Ik ben erg blij te horen dat er geen lichamelijk letsel is. Groetjes, Annemarieke

molenaar.ruesink 2017-05-05 17:31:06

10 februari 2011 12:58 | Door: Haje Ook zo blij met die Wieners ?! Je moet je uit de sneeuw trekken of duwen, ze rijden je de weg af of wandelen de loipe kapot. maar je hebt wel wat te doen...

molenaar.ruesink 2017-05-05 17:31:18

12 februari 2011 02:08 | Door: christina een geluk bij een ongeluk,want het had wel eel anders kunnen aflopen,daar moet je maar niet aan denken,ben echt lij dat Jannick behalve de schrik niet mankeert, daar is wel weer overheen te komen, een paar nachtjes goed slapen,en dan in een wekeind,er samen met de uto weer eens proberen,dat zal wel weer even wennen zijn,maar dat s de beste manier er weer bovenop te komen. groetjes ook aan Janen Jannick, van ons kleine huisje in Heemskerk aan de Zee.