Weer een jaartje ouder

Een goede nachtrust gehad en voel me veel beter dan gisteren al is het nog niet over. Een beetje eenzaam wakker worden op mijn verjaardag het is half 11 en Jan is eindelijk uit zijn bed gekomen. Hij is richting keuken om ontbijt te maken uiteraard wel voor zichzelf.
Het piepje dat ik vanmorgen hoorde daarvan wist ik zonder te kijken al van wie en inderdaad Diane was weer de eerste vandaag.
Het is vandaag Maria Empfängnis maar omdat het weekend is dus geen extra vrije dag behalve voor het Billa personeel want die zijn vandaag dicht. De andere supermarkten zijn wel open. Vandaag overal wat te doen, wandeling door de Talbachklamm in de avond in kerstsfeer, de kerstmarkt aan de Talbach en in Pürgg de Adventsmarkt helaas dit jaar zonder sneeuw want dat geeft wel de extra sfeer. Geen fut om vandaag wat te gaan doen.
Het is heel erg stil in huis, ik denk dat Jannick slaapt na een avond en nacht werken. Vanavond heeft hij kerstavond van het rode kruis.
Om half 11 kwam de complete familie van beneden met een taart (Apfeltraum) gemaakt door Ingrid . Koffie gedronken maar zonder Jannick die ging toch nog een paar uurtjes taxi rijden omdat er te weinig mensen zijn. Hij was om 4 uur vannacht thuis.
Het zijn dure tijden en wel fijn dat hij zo een evenwicht kan behouden.
Jan is zijn nieuwe winterbanden wisselen. De nieuwe met ook nieuwe velgen erom heen want bij de oude had hij een lekke band. Dus nu zet hij maar gelijk de nieuwe erom heen (had hij bij koop van de auto erbij )
Ik heb uiteindelijk maar wat middageten voor Jan en mij gemaakt . In de middag verder niets beetje tv hangen.
Mijn nieuw gekregen kaarsenglas brandt met een van de bijgekregen geurkaarsjes. (passend bij de taart geurtje Apfelstrüdel) Heb ik van Theresa en Sabrina gekregen en een verjaardagskaart die nu op mijn plankje pronkt.
Ik heb ook al een eerste kerstkaart gekregen van Ria en Ton die er nu ook op mijn plankje staat. Ik heb een heel lang plankje dus ik hoop op meer.
Ik heb aan het einde van de middag aan Jan gevraagd of hij wist waarom er taart was. Dan blijkt dat hij geen enkel idee had dat ik jarig was ondanks de visite , de taart en cadeau. Hij dacht dat ik volgende week jarig was. Tja wat moet je daar nou mee.
Ik heb hem de afgelopen week steeds weer gevraagd of het hem goed gaat , hij blijft maar volhouden dat het hem goed gaat en niets aan de hand maar het gaat hem naar mijn gevoel veel slechter ook Ingrid had het mij al gezegd omdat ze aan hem had gevraagd kan je Theresa gelijk mee nemen en dan komt ze later en dan weet hij van niets. Dan laat hij mij in de zeikregen staan en er valt niet met hem te praten. Een eenzame dag maar 45 felicitaties op Facebook . Een aantal op whats app . Heel lief maar kan ze niet op mijn plankje zetten.