Opruimdag

Montag 18.September
Wakker worden en uitgerust in je eigen bed en lekker ontbijt tv kijken.
Dan kwam Theresa ons een kusje brengen en zeggen dat ze naar de Kindergarten ging.
Ingrid kwam koffie drinken en ondertussen draaien de wasmachine en de droger op volle touren. De post doorgenomen , de kranten , en de reclame, bij elkaar 3 grote bergen.
Jan heeft de spullen die we niet meer nodig hebben op de zolder gezet en gelijk speelgoed voor Sabrina eraf gehaald want die kan nu zitten. Dus kan ze ook in de speelgoedauto zitten , moet Opa nog wel even in elkaar krijgen. Opa heeft gelijk de balkon tuinstoelen ook naar boven gebracht gek net van de zomer terug en bezig met wintervoorbereidingen.
Het werd zo waar mooi en zonnig hier (vast speciaal voor ons om de overgang te verzachten)
Ondertussen kwam Theresa weer thuis en daar was een heel groot pak voor gekomen. Ze was zo verrast en blij met alles wat er te voorschijn kwam. Lieve Liduina je hebt haar heel blij gemaakt. Het was jammer dat het na onze vakantie pas was gekomen maar het luchtbed ligt klaar voor de volgende vakantie. Oh Oma kijk nou ik heb mijn ander captain terug. De snoep in de trommel bij Oma en het leuke boekje ook daar kan ik kopien van maken kan ze keer op keer de dingen oefenen en invullen. Dat is een leuke verrassing als je thuiskomt.
Ze kwam ook vertellen dat ze nu een Birne kind is. Ze was een Zwetchen vorig jaar. Een treedje verder. Ze gaat graag naar de Kindergarten om de kinderen maar voor ze vanochtend ging had ze wel verteld dat ze zich weer ging vervelen.
Ze wordt steeds op haar grootte aangerekend en niet op haar intelligentie. Zou andersom moeten zijn.
Hahaha vandaag net zo iets als we altijd met haar vader hadden. In het boekje wat we van Liduina hebben staan opdrachten voor 6 a 7 jarigen.
De vraag is „ ze hebben allemaal iets met elkaar gemeen behalve eentje die hoort er niet bij."
Zie de begeleidende foto.
Ze zei Oma het kan het hondje zijn want de anderen zijn dinos, maar ook de dino met de stekels want de andere zijn glad en hebben geen stekels. Er is zelf nog een mogelijkheid dinos zijn reptielen en de hond is een zoogdier. Dit soort vragen krijgen ze ook op school en er wordt dan klakkeloos fout gezegd als je iets anders aan kruist dan het antwoord wat gegeven is. Vindt het eigenlijk wel knap want ze is pas woensdag 5 jaar.
Ik vond tussen de reclame een folder van een Snupperkurse karate vanaf 5 jaar. Mee naar Ingrid gegaan en die heeft gelijk gebeld. Het is op vrijdagmiddag in de Volksschule in Schladming. Nou mag Theresa vrijdag al en de week erop om te proberen of ze het leuk vindt. Ben wel nieuwsgierig vindt haar wel een typje ervoor. Het is nogal makkelijk dat Opa altijd in Schladming moet zijn voor zijn werk dan kan ik met haar gaan als Ingrid niet kan.
Nu is ze beneden met Ingrid de uitnodigingen voor haar feestje aan het maken.
Jan had vandaag nog vrij dus die heeft ook zijn zaken opgeruimd en kleine klusjes gelijk gedaan. Zoals de Kopfhörer van Theresa gelijmd, samen de kurk waar ze mee zwemt open gekregen. Die zat potdicht en muurvast ze deed hem door erin stappen en omhoog te hijsen om. Maar nu dus open gekregen. Snel samen wat boodschapen gedaan.
De muur van de buren is klaar maar ligt er minder mooi bij dan die hier gemaakt wordt. De stenen zijn bijna recht op elkaar gelegd en dat geeft een minder mooi resultaat. Dan zie je dat de kwaliteit van de Baggerfahrer belangrijk is. Hopelijk wordt het hier ook snel afgemaakt. Dan is er nog steeds heel veel werk maar kan je het een beetje gaan inrichten.