Wisselvallig

Oostenrijk, Kleinsölk

4 mei
Vanmorgen scheen de zon tussen de mistvlagen. We hebben nog geen sneeuw gekregen en ik hoop dat het weg blijft. In Polen is zo veel sneeuw gevallen dat er 100.000 huishoudens zonder stroom zitten. Ook de storm is weg gebleven. Na het optrekken van de mist kon ik wel zien dat het hoger wel wat gesneeuwt heeft. Tegende middag werd het alweer berekoud , de temperatuur zakt dan toch onder de 10 graden , met het zonnetje kwam het nog aan de 16.
Jan heeft het vriezerhok weer klaar op het balkon en heeft samen met Jannick de vriezer er weer in gezet. Het kattennet is weer rondom klaar. Het grastapijt op maat gesneden en dat ligt er nu in. Nu moeten alle plantenbakken nog opgehangen worden en gevuld. Maar eerst nog de ijsheiligen.

Jannick heeft voor mij open office op mijn netbookje gezet en dat bevalt me wel. Kan nu tenminste weer de dingen doen die ik altijd op de pc deed. Ik had alleen worldpad er op zitten dat was een beetje karig. Ook heeft hij me geholpen met mijn boekenleesprogramma, sommige boeken stonden gelijk in de bibliotheek en andere stonden ergens anders na het downloaden. Nu staan ze allemaal in mijn bieb en heb zelfs boekenplankjes en een bladwijzer. Ik ben niet zo slim om alles zelf uit te vinden.
Ben altijd maar bang dat ik van alles verkeerd doe en kwijt raak met enige uitleg lukt het me nu allemaal uitstekend. Het is toch ook wennen van xp naar windows 7.

Jannick heeft bericht gekregen dat zijn bank er al is. Moeten alleen tijd vinden om hem op te halen. We hebben net met de buurtbewoners afgesproken om zaterdag mee te gaan naar de almen om daar herstel werkzaamheden uit te voeren. Nog steeds van de ramp van vorig jaar Het duurt de hele dag met gezamelijk eten erna. Het zijn schoonmaak werkzaamheden en opruimwerkzaamheden, hekken maken en weiden inzaaien. Het zijn de laatste gebieden die voor de winter niet meer aan bod zijn geweest. Ze zoeken nog veel meer vrijwilligers er zijn er op dit moment 120 gemeld.