Salzburg

Oostenrijk, Salzburg

Om half 7 wakker en wat tv kijken. Dan eruit alle ochtenddingen gedaan. Jan ook gelijk eruit gehaald. Dan om half 10 richting Salzburg.
We waren om half 12 in Salzburg en geparkeerd bij de Augustinerbrau. Stukje lopen naar de afdeling. Er viel niet te praten over het feit dat hij voor een Aufklärung moet komen. Een gesprek van nog geen 10 minuten. Alles is gedaan op de laatste dag van hem toen hij erin lag behalve blijkt nu dat ene gesprek. Ik zei haar dat het niet de eerste keer is maar dat maakt niet uit. Ik kan bloed bij de huisarts laten prikken en haar gezegd dat we heen en terug tussen de 4 en 6 uur rijden. Dus de 15e mogen we weer. Hij was nu ook weer binnen 10 minuten klaar met het wisselen. Zegt de arts tegen mij dat de volgende keer niet met een draad gewisseld hoeft te worden, Zeg ik hem dat maakt niet uit want dan heeft hij al zijn operatie. Gaat hij het nakijken en uitrekenen en ik had gelijk.
Dan zijn we eerst een broodje gaan eten en een kop koffie drinken bij bakkerij Anker. Dan terug naar huis gereden en ja hoor we deden er nog langer over. We hebben lang stil gestaan op de A10. De weg is een groot bouwterrein . In Gröbming aangekomen eerst naar de huisarts ,ik zeg het tegen Jan hij zegt ja en rijdt er voorbij. Dan parkeerd hij op prive terrein en ik zeg hem draai om je mag hier niet staan en hij met een boos gezicht terug naar de huisarts waar je gewoon kan parkeren. Ik vraag hem heb je de papieren in Salzburg laten tekenen en hij zegt ja. Ik vraag hem allebei afgetekend en hij zegt nee eentje. Dan word ik boos want voor we weg gingen vroeg ik hem heb je de datums om af te tekenen erop gezet en hij zegt ja. Ik kijk in het papier niets afgetekend. Dan ben ik echt boos. Hij wil het zelf doen maar vanaf nu papieren worden door mij gedaan.
Bij de huisarts moest ik een transport papier ophalen dan zegt de assistente dat kan niet dat kan pas na 1 april dan begint het nieuwe trimester en ik nee ik heb het nu nodig want hij heeft het 22 april nodig en dat is al kort dag om het aan te vragen.
Ik heb het toch gekregen wat een onzin het wordt pas op de 22e afgeboekt voor de batalingen maar ik kan het nu wel aanvragen. Anders hebben ze geen transpot voor hem.
Thuis even bij Jannick langs gegaan want ik zag dat Theresa naar Bertl moet op de dag dat Jan wordt opgenomen. Dat is een dag vervroegd, Dus hij moet met Ingrid regelen dat het veranderd of dat ze zelf gaat. Want Meli en hij werken beide op die dag om die tijd. Hij was vannacht om 3 uur vertrokken en gaat komende nacht weer.
Dan moet hij vrijdag om 5 uur een vrachtwagen naar Salzburg brengen en zijn baas vroeg heb je wat te doen in Salzburg. Dus Jannick hoezo. Nou die vrachtwagen moet om 5 uur smiddags weer opgehaald worden. Dus Meli zou vrij zijn en de melk uitrijden op vrijdag maar die rijdt achter Jannick aan dan krijgt Jannick wel de hele dag de uren uitbetaald , ze krijgen kilometervergoeding voor de eigen auto en krijgen 50 Euro op wat te eten. Dan gaan ze samen een dagje Salzburg doen. Jannick zei zie je wel een baan die goed betaald en ik niet hoef te komen werken.
In Salzburg hardstikke warm en we waren te warm gekleed. Iedereen liep daar in korte broek en t shirt. Thuis was het petweer zwaar bewolkt en het regende zelfs af en toe , heel veel wind en koud. Jannick was in Oberösterreich vandaag onderweg en ook hij was in korte broek en shirtje onderweg ook zeer warm.
Ik voel de bui al hangen overal prachtig zonnig en warm paasweer behalve bij ons.

Dit is een werkgever die zijn personeel op waarde weet te schatten. Fijn hoor!