Tauernmarathon

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

We gingen al vroeg naar Altenmarkt om mijn startnummer voor de Tauernlauf op te halen. Parkeren we daar op een van de grote parkeerterreinen stopt er een auto naast ons. Zijn het Hans, Hans en Nico uit Gouda van de Goudse langlaufvereniging. Nico ging zijn startnummer voor de zondag ophalen. Wij zijn wat gaan winkelen en koffie drinken met lekkere taart. Om 13 uur was de start voor de allerkleinsten ik geloof tot 6 jaar, Er zaten al echt goede langlaufers bij en erg leuk om te zien. Sommige struikelden over elkaar heen en toen de eersten na 400 meter binnen kwamen was de laatste pas op 30 meter.Dan steeds een start van een klasse hoger en dan als laatste de start van de scholieren 1 en 2 over 4 km mocht ik ook eindelijk weg. Er waren allemaal kinderen met trainers en begeleiders en ik kreeg geen kans om voor in te komen. Toch zag ik wel kans om tijdens de start naar voren te komen en finiste met een 7e tijd. in precies 15 minuten. Daar was ik best tevreden mee. Ik heb ook een Tauernlauf muts gekregen en bij de verloting Zauchensee petjes en zonnebrillen. Er was een noodleparty endat was erg lekker. Er was drinken, goochelacts,film en prijsuitreiking. Ook kon je op je startnummer skies winnen en geloof het of niet het nummer voor mij en het nummer na mij wonnen de skies. Het was een hardstikke leuke dag en ook een keer erg mooi en droog weer.