Sehschule

Vanmorgen was ik op tijd wakker en opgestaan. Ontbijt en een koffie en dan als Jan klaar was op weg naar Bruck ad Mur. Doordat er aan de wegen wordt gewerkt duurde het langer dan normaal maar in 2 uurtjes waren we er. Jan is buiten blijven zitten en ik door de sluizen naar binnen met alle veiligheidsmaatregelen. Doordat ik al 4 inentingen heb ging het snel. Dan bij de receptie melden en ik wist de weg al naar de Sehschule. Ik was precies op de afgesproken tijd aan de beurt. Met engelen geduld is de arts aan het werk gegaan en daar is toch een bril uit gekomen en ook nog eentje waar ik inderdaad kan zien. Ze gaf de complimenten aan de artsen in Nederland die mij een 25 jaar geleden hebben opereerd. Goed en netjes gedaan en nog steeds helemaal in orde. Ik heb verschillen in mijn ogen waardoor ik toch niet goed kan zien en met enig zoeken en proberen (duurde wel 3 kwartier) lukte het. Nu moet ik nog zien wat het grapje mij gaat kosten. Daarna had ik barstende koppijn en bij het naar buiten gaan viel de hitte als een deken op mij. Het was toch weer zeer warm. Bij ons thuis 31 graden en daar zeker warmer. WE zijn naar het centrum gerden en daar geparkeerd. We waren er beide nog nooit dus een beetje rondgekeken en we zijn bij een soort sushi eettentje gaan eten. Ik had gewokte kip met noodles en Jan eireis met de gewokte kip. Als je het meeneemt krijg je het in een box maar we aten het daar en we kregen allebei een reuze portie. Ik had een soepje vooraf genomen en die was heerlijk ook al kreeg ik het zweet van de pittigheid op mijn voorhoofd. Dan zijn we terug naar de auto gegaan en we waren blij dat we wat hadden gegeten want de file was weer lang. We waren ook blij dat we weer thuis kwamen. Eerst een kop koffie en de deuren open zodat de katten ook weer naar buiten konden. Even bij Meli langs want die was thuis. Die had de auto van hen leeggehaald schoongemaakt en gepoetst. Ze heeft een mountainbike 2e hands voor Theresa gekocht. Dus die zal wel blij zijn.
Even net nogmaals naar beneden om te vragen of Meli naar de ophanging van onze badkamerdeur kan kijken en een oplossing weet. Onze deur valt met scharnieren en al uit de deurpost. Jannick wilde weten hoe heet het met kaas erin wat je op je brood kan doen. Ik had al smeerkaas geopperd maar nee dat was het niet. Ik vroeg hem bedoel je salade met kaas van die Johma en ja dat was het. Ik moet nu navragen bij de Holland snack express of ze die ook kunnen meenemen. Er achteraan kwam van Meli en ja kipkerry . Ze gaan nog een rondje vrienden vragen en dan komt het bedrag wat je moet bestellen wel bij elkaar.
Het was een lange dag en gelukkig komt er ook een einde aan.

Bij mij staar geconstateerd aan rechteroog. Maar oog operaties gaan tegenwoordig iets anders dan 25 jaar geleden neem ik aan...

Jeannette 2022-07-28 20:43:48

de pinnen in de schanieren er van onder uithalen, en van boven naar beneden, er opnieuw in bevestigen, dan blijft de deur weer in het schanier zitten