Zeer slecht weer

Uitgeslapen tot 9 uur en toen kwam Ingrid met Sabrina koffiedrinken. Daarna weer hard aan de slag , eerst al het vuil naar beneden gebracht tja dat doet Jan normaal dan stoffen en zuigen en de kachel schoongemaakt wil ik de zak met as wegbrengen blijf die aan een handvat van een lade hangen dus de hele gang met as. Alles bij elkaar geveegd en de restanten met de stofzuiger gedaan. Zo blijf je ook bezig. Speelgoed uitgezocht en weer dingen van Theresa naar beneden gebracht want er verhuist af en toe het een en ander naar boven. Ik vind dat je het weer kan zien aan de kasten dat het weer geordend is.
Het was vannacht heel slecht weer hozen en storm. Nu stormt het nog harder en de regen is nu overgegaan in natte sneeuw. De brandweren zijn overal vol aan het werk. Skigebieden zijn gesloten. Er is gevraagd om uit de bergen en waar veel bomen zijn weg te blijven. Als ik naar buiten kijk dan heb ik absoluut geen zin om ook maar een stukje van mijn neus naar buiten te steken. Best weer om in huis bezig te zijn.
Theresa was gisteren ziek uit school gekomen en is nog steeds ziek daardoor was Ingrid vergeten de auto naar de garage te brengen dus moest die vandaag . Ze had gevraagd of ze Jan zijn auto dan vanmiddag kon gebruiken voor als ze naar de therapie van Sabrina in Irdning moet. Maar de garage belde al dat ze de auto kon halen. Dus het is een komen en gaan bij mij. Sabrina komt en gaat en komt en gaat. De was van haar zit in de droger de mijne was al klaar . Gelukkig zijn de dingen die ik gewassen heb van Jan nu stankvrij .Ik had vanmorgen de kastdeuren open en het raam open en de wind stond vol erop. Dat was even flink luchten maar toch maar weer dichtgedaan want het was wel heel heftig. Net even alle papieren van de auto en de berekeningen doorgegaan en vergeleken met de eventuele nieuwe auto. Ik weet nu waar ik kan onderhandelen.
Ingrid brengt alle dingen naar de Carla die we bij elkaar gevonden hebben , misschien kan ze ook gelijk het glas meenemen want er staan al 2 bakken vol.
De restvuil container is overvol voor morgen en we hebben 2 papierbakken en de tweede schiet ook al aardig op. Die worden dan beide morgen geleegd. Dus we kunnen nu even geen vuil meer kwijt , vorige keer vergeten te zetten dus dat werd een beetje veel. We hebben er maar 1 voor ons allen en Sabrinas luiers zijn ook altijd al een behoorlijke berg. Het lijkt wel voorjaarsschoonmaak maar het voorjaar is nog ver weg.
Net de auto ingepakt we hebben 4 grote reuze tassen vol voor de Caritas 2 grote tassen vol glas en een grote tas met elektrodingen voor de Gemeinde Depot. De auto is overvol want Sabrina moet er ook nog in. Dan de restcontainer overvol en 2 enorme containers papier. Ik dacht zo dat we ons best gedaan hebben.
Het is ondertussen enorme sneuwval geworden en dan gaat het ook blijven liggen. Het is al de hele dag donker en we zitten met de lichten aan, het was niet koud tot nu toe want de kachels konden niet aan want de schoorsteenveger kwam. Dus daar zijn we ook weer 3 maanden vanaf.Het had slechter gekund want het schijnt weer heel koud te gaan worden.
Ik heb wel wat van Ingrids berg afgenomen een dvd van Sex in the city Ik heb nog nooit 1 aflevering gezien. Ik vind een box altijd wel fijn neem ik vaak mee op vakantie dan kunnen we toch iets kijken. Als ik het wat vind kan ik altijd voor 1 euro bij de Caritas een box bij kopen.
Theresa is nu bij mij en gaat in Opa´s bed tv kijken of een dvd. Ze treft het wel nu ziek zijn bij dit beestenweer dan kan je maar beter thuis zijn.
Els ik had jouw Uggs te voorschijn gehaald komt Theresa Oma die zijn niet van jou!! Dan haar maar verteld dat ik ze ook mag hebben net zo als de heerlijk warme pantoffels die ik zelfs elke dag draag (dat voor iemand die meestal op blote voeten rond loopt). Maar ik word wel in de gaten gehouden. Mij voorgenomen om in de middag maar eeens wat tijd voor mezelf te nemen.
De post gehaald die bracht me alleen rekeningen daar werd ik niet blij van. Hier krijg je alles begin van het jaar na een dure decembermaand. Ze gaan er vanuit dat iedereen zijn 14e maand gekregen heeft maar we hebben er echt maar 13 en dat nog deels want Jan krijgt niet van alles vakantiegeld. Dus nu alweer bijna 200 Euro jaarrekeningen . Ook kleine bedragen zijn bij elkaar veel. Het voordeel als ze betaald zijn ben je er een jaar vanaf-
Hoop dat Ingrid op de terugweg geen problemen krijgt , het is in know time wit geworden en het sneeuwt aardig door bij erge wind.
Ingrid is goed thuis gekomen al was het geen pretje. Ze is alles wat ze had meegenomen loos geworden.
Jan heeft waarschijnlijk zijn telefoon afgezet en hij komt ook niet op het idee om mij te bellen of zo. Dus ik heg tegen de avond maar even naar de afdeling gebeld en alles is goed verlopen. Morgenochtend mag het drukverband eraf en dan om 13 uur naar huis. Gelijk gevraagd of ze hem dan met het RK sturen maar dat doen ze alleen als Jan ervoor tekent dat hij eventuele kosten overneemt. Toen ze hem kwijt wilden toen ze zelf iets niet goed gedaan hadden konden ze hem wel thuis laten bezorgen. Maar nu hij die ingreep heeft gehad niet want hij kan lopen. Net even aan Jannick gevraagd maar dat komt wel goed. Anders kan ik altijd nog op ontoerekeningsvatbaar gaan.