Weer zonneschijn

Oostenrijk, Kleinsölk

5 augustus
Gelukkig weer heerlijk zonneschijn, op het balkon ontbijten .
Later belde Annemarieke dat ze koffie kwam drinken en de bestelde dingen uit Nederland afleveren.
Ook lekker op het balkon gezeten. Het is altijd erg leuk om visite te krijgen. Ze heeft mijn katten ook gelukkig gemaakt want ze had snoepjes en voor elk een speelgoedmuis meegenomen. Felicia ging al vrij snel met de muis aan de gang maar bij Fiep duurt het altijd wat langer maar die lag ´s middags gelukzalig op zijn rug met zijn pootjes hoog in de lucht met de muis.
Het speeltje voor Jannick was ook aangekomen en hij ging er ook gelijk mee aan de gang. Het was de bedoeling dat het zijn i pod in een navigatiesysteem van Tom Tom zou veranderen , het duurde al een poos voor het allemaal klaar was dat het moest en zou moeten werken. Dan maar even bellen en dan blijkt dat je de kaarten ervoor allemaal nog moet kopen. Dat is dus een erg duur speeltje want meer dan een houdertje is het dus niet. Het was een marktplaats dagaanbieding dus we voelen ons een beetje belazerd. Normaal kost het 79 euro dat is toch heel veel geld voor alleen een houdertje.
Annemarieke had er ook eentje voor haar zoon gekocht en ze heeft nu een mailtje naar marktplaats gestuurd. Nieuwsgierig hoe het afloopt.
In de middag reden Jan en ik nog even naar Gröbming en bij Moosheim stond iemand te liften. Ik herkende hem als de zwaar gehandicapte die altijd op de driewieler helemaal naar zijn werk in Schladming op het ziekenhuis fietst. Maar ja probeer maar uit te vinden waar hij heen moest we begrepen Gröbming dus meegenomen, daar gestopt en gezegd dat wij naar de Spar moesten en dat was goed. Hij moest daar om de hoek zijn. Staan we bij de kassa kwam hij ons opzoeken of hij ook weer mee terug kon liften. Dat was geen probleem voor ons maar hem wel uitgelegd dat we eerst de andere kant opgingen om te tanken. Kreeg een schouderklopje van hem en dat hij het helemaal goed vond. Vraagt hij ook nog of hij voorin mocht zitten nou dat mag de pret niet drukken. Vraag ik aan Jan gaan we zo of zo terug bij het benzine station en wijs op de weg wijst hij naar links en geeft dan onder het rijden aan nu naar rechts dus hij weet wel precies hoe en wat. Maar ja we hadden geen idee waar hij woont maar hij wilde naar Stein, dan blijkt hij beneden bij ons in Dörfl te wonen dus hem thuis gebracht want er was een flinke regenbui begonnen. Hij bleef maar bedanken maar het is toch een klein moei