Vertrokken

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag
Jannick en ik vertrekken naar Schwendt waar we in Haus Kathi een appartement hebben. Het is een paar kilometer van Reit im Winkl waar de wedstrijden zijn.
Er is genoeg sneeuw en het ziet er goed uit. Voor langlaufers is het een paradijs , we zijn ook heel erg gecharmeerd van de loipen in Schwendt en Kössen. Het is een duinachtig landschap, veel bos en soms lijkt het op Zweden doordat er grote vlakten tussen de bergen zijn.
De bergen zijn niet zo hoog als bij ons maar het ziet er mooi uit.
We komen door Reit heen en gaan gelijk even bij het stadion kijken.
We besluiten er ook een hapje te eten. Het ziet er niet gezellig uit en het personeel was niet vriendelijk. Het eten wel goed.
Maar niet een gelegenheid waar je gezellig met zijn allen gaat zitten om wat te drinken of te eten zoals in het VAZ in Ramsau.
We ontmoeten Bob daar en kletsen wat bij. Hij was al naar St Johann im Tirol naar het ziekenhuis geweest omdat er al iemand was gevallen. Met helicopter afgevoerd. Ik geloof schouder uit de kom of iets dergelijks. Erg pijnlijk.
Het appartement is ruim voor met zijn tweetjes en het ziet er goed.
uit. (we hebben alleen de magnetron erg gemist)Nu moest alles met de oven.