We zijn er bijna klaar voor

Vroeg wakker maar redelijk geslapen. Al was het ondanks het open venster knap benauwd. Vroeg opgestaan want dan is het niet zo warm. Dan Jan op de weegschaal gezet en ik ben wel geschrokken nog maar 63 kg. Hij is 1.84 dus nu een bmi van 18. Geen idee waar het stopt maar zo eerst maar eens naar de huisarts waar ik toch voorbij moet. Dus om half 9 op pad en het was stampvol want de andere huisarts Scarpatetti is met vakantie. Dan gaat onze huisarts volgende week op vakantie dus gewoon heel veel mensen. We waren buiten gaan zitten op het terras en met de mensen binnen afgesproken dat ze even melden als we aan de beurt zouden zijn. Dat ging prima de dame kwam naar buiten en zei dat we na de volgende die binnen was aan de beurt zouden zijn. Het werd al heel krap want ik had een afspraak bij de fysio in het zelfde gebouw. Dus snel gezegd wat we nodig hadden enz. Dan ik naar de fysio en daar kwam ze nog 2x voorbij om iets te bespreken. Heel fijn dat ze altijd gelijk overal achteraan belt. Dan was ik klaar en Jan ondertussen ook dan samen naar de apotheek en om 11 uur weer thuis. Ingrid kwam een bakkie doen- Ingrid kwam vragen of Jan het houtding wilde ophangen en dat heeft Jan gedaan na het middageten gedaan . Ik eten gemaakt voor de middag en samen met Jan op het balkon gegeten. Snikheet nog steeds. Dan ik in de middag vooral telefoneren, met de Dopplerklinikum waar Jan zijn stent krijgt, met de firma van het zuurstofapparaat. Die willen het zonder arts verordening niet laten afhalen. En probeerden mij een schuldgevoel aan te praten en ik gezegd dat laat ik het toch staan het eet niet. Dan werd ze boos en zei dat ik de Krankenkasse moest vragen om het op mijn eigen verantwoording af te halen. Dan moet ik betalen als hij er weer een nodig heeft. Hoe bedoel je de Zorg is duur? een pilletje voor Jan moet benehmigd worden dat kon 4 dagen geleden niet maar vandaag wel. Ik zei ook tegen de assistente jullie gaan met vakantie dus dan kan je zo nagaan dat ik niet genoeg voor Jan heb. Dus ze heeft weer gebeld met Erfolg. Maar het kost allemaal moeite. Dan met het AK gebeld want ik heb een email adres nodig en straks op mijn gemak alle papieren die ik heb gekregen inscannen en versturen.
De Doppler kliniek regelt dan dat Jan weer thuis komt, hij hoeft geen medicijnen mee te nemen. Dus een nieuw medicijnpapier van de huisarts gekregen waar alles op staat. Bij mij hangt er een in de kast maar daar schrijf ik steeds de wijzigingen op en dat wordt niet in een ziekenhuis geaccepteerd. Dan kwam Ingrid vragen of ik bij de kinderen in de tuin wilde gaan zitten kon zij snel wat inkopen doen. Maar ik wilde niet naar buiten maar Jan vond het geen probleem. Dus hij zat buiten kwam Jannick thuis die dacht dat iedereen bij mij was dus snel een bakkie voor hem dan kwam Ingrid alweer thuis. Dus omgeruild Jan tegen Jannick.
Jannick heeft die dag ook vrij kunnen krijgen als Sabrina naar Wenen moet in september , met enige moeite maar een collega levert een dag van zijn vakantie in. Fijn dat het kan.
Jannick heeft de kattenbench opgezocht boven zodat als er iets is met Fiep ik zelf naar de dierenarts kan gaan. Dus langzaam aan zijn we er klaar voor. Morgen om 6 uur wordt Jan afgehaald door de Rettung. Wordt een vroegertje dus.
Ondertussen is het half 5 en het onweer is losgebroken. Hopelijk brengt het verkoeling en geen ellende.