24 stundenlauf

Oostenrijk, Steiermark

We waren 12.00 uur in Worschach, en we wisten gewoon niet wat we zagen. Het parcours (2,3 km )loopt door het dorp en dan buitenom en overal langs het parcours was het of tentenkamp, of eet en drink toestanden. Enorm veel mensen en uiteraard snikheet. We konden goed parkeren, onder de weg door dan waren we al bij de grote tentenkampen. We vonden snel onze plaats. Hannes had het plaatsnaambord van Pruggern meegenomen (dat kan als je de burgermeester bent)ook hadden ze een kleinbord (Gemeinteamt 1e Stock) uit het gemeentehuis meegenomen en die op ons gedeelte van de tent gehangen. Parasol neegezet, stoelen en wij er onder. We hadden een deel van een hele grote tent, er waren biertafels en stoelen. We kregen een kaartje daarmee konden we direct naast onze tent eten en drinken halen. Een deel gratis en een deel tegen de helft van de prijs. De start was in het dorp zelf maar de wissel was gelijk voor de tent. Ik had medelijden met al die lopers die in deze hitte moesten lopen.
De eerste groep van 6 lopers moest van 2 tot 20 uur lopen. We stonden op de 37e plaats van de 76. De tweede groep liep dan van 20 tot 2. Jan en Jannick hebben geprobeerd te slapen in een klein tentje van Hannes maar het lukte hen niet.De meeste lopers kwamen niet in slaap.
Ik had geen probleem in een hoekje van de grote tent met mijn hoofd onder een jas die over en stoeltje hing en ik knorde. Om 12.00 uur was er vuurwerk.
Na de tweede groep lagen we op de 32e plaats. Jannick mocht als eerste om 2 uur 's nachts starten en gelijk daarna Jan. Om 8 uur bij de wissel lagen we 27e dus ze hebben echt goed gelopen. de sfeer was ontzettend goed.
Jan en Jannick gingen eerst ontbijten en dan eindelijk het biertje, Jannick ging daarna op mijn slaapplekje knock out. Rond 8 uur werd het weer slecht, stormig en regen. WE zijn rond 11 uur naar huis vertrokken, we hebben Jannick afgezet en ik ben lekker onder de douche gegaan.
Het is nu 14 uur dus de wedstrijd is afgelopen. We zijn wel nieuwsgierig of we de positie behouden hebben. Met het gemeentebord hebben we wel de Kleine Zeitung gehaald. met als onderschrift Pruggern is overal.

Ik heb foto's bij het stukje Papendal gezet.

7 augustus 2007 22:30 | Door: Leo Uljee Goed gedaan jochies, maar volgens mij was het langs het parcoeurs beter vertoeven Gefeliciteerd allebij