De dag der waarheid vanavond NL -AT

Om half 9 wakker en opgestaan. Gelijk de deuren open want er was een strak blauwe lucht dus weer veel zon vandaag. Ook maar gelijk de zonwering uitgeklapt. Beter voor mijn plantjes. Het begint eindelijk wat te worden.
Eerst even een felicitatie voor Dennis die vandaag weer een jaartje ouder is geworden.
Alles op mijn gemak en een beetje ontbijt tv. Zo een bakkie koffie maken en eens gaan kijken wat we moeten doen.
Jan heeft al een lade gerepareerd van de grote vriezer. Hij had al eens alle laden van de kleine gedaan en dat is een groot succes. Dus nu is hij aan de kapotte laden van de grote vriezer begonnen. Ik heb de konijntjes gelijk even eruit gelaten toen ik het papier weg bracht. Nu de 2e was in de machine dus dat schiet ook weer op. Ik was altijd alles wat nieuw is dus er was wat meer wasgoed. Verder was het weer kleedjes enz, wassen aan de beurt. Vast ritme en schema bevalt mij goed. Ondertussen half 12 en bedenken wat we willen eten, ik gok op een soepje met brood. Niet zo veel trek en dan kunnen we vanavond aardappeltjes met dip eten. Het is bedoeld om te snacken maar ik vind het een maaltijd, het zijn gewoon gebakken aardappelen. Met Nederland Oostenrijk op het programma ook alvast een biertje koud gezet. Ik vind het jammer dat er een belangrijke speler voor Oostenrijk gestraft is , als ze alle spelers die uit hun mond iets laten vallen eruit halen blijft er weinig over. Het zal daardoor heel veel moeilijker worden voor Oostenrijk.
Het is een Bihunsoepje geworden vult goed en lekker hartig met dit weer. Buiten gegeten op het balkon. In de middag zijn we een loopje gaan doen. Ik dacht neem ik gelijk wat boodschappen doen bij de Spar. Zie ik oa heerlijke grote White Tiger garnalen ongepeld en er staat bij 6,79 de kilo. Ik dacht oh lekker ik neem wat voor mezelf mee want Jan doe ik er geen plezier mee. Na afrekenen blijkt dat
ik dus 6,79 per 100 gram betaald te hebben. Ik wijs de dame erop en ze snapt het niet en zegt nee per 100gr. Dus ik zeg haar dat staat er niet. Ik kon ze terug geven maar nee ik gun mezelf dan maar een keer iets heel lekkers en duur. Ik had mij er al helemaal op verheugd.
Thuisgekomen eerst een ijsje gegeten samen met Jan.
We houden het gezellig, net als tussendoortje een sauzijsenbroodje gegeten soms vind je nog wat als je de laden leeg moet ruimen. Nu alvast omdat het zo warm is een Apricot gespritzt. Ik heb Jan ook wat aangeboden maar die moet het niet, gevraagd of hij een koude witte Sangria wil , ook niet misschien straks een koud biertje. Ik ben er klaar voor.

Veel kijk plezier om 21.00 en dat de beste mogen winnen. Prettige avond.

Liduina 2021-06-17 18:07:43

Prettige wedstrijd!!!! 🇳🇱-🇦🇹 😘

Annemarieke 2021-06-17 18:18:57

2-1 geworden, Nederland staat nu boven in de pool, vond persoonlijk Oostenrijk beter spelen, want Nederland was meerendeels in de verdediging, dit zijn we van de spelers niet gewend, daar die vooral aanvallend spelen gewend zijn