Ossiach en Affenberg 6e dag

Oostenrijk, Ossiach

Dag 6
Donderdag 1september
Ongelooflijk hoe hard de tijd gaat, al is het nog zo mooi weer de natuur houdt je niet voor de gek. Elke dag zie je meer herfst. De dag begon met flink mist maar heel snel na het ontbijt weg want de boot ging om 10 vanuit Ossiach. We waren mooi op tijd in Ossiach en de zon was al doorgebroken, alleen hoog zat nog nevel. We hebben tot het middaguur op de boot gezeten en helemaal rond op de Ossiachersee gevaren, prachtig. Daarna een stukje doorgereden (12 km) naar de Affenberg.
Een privepark met alleen Japanmakaken, ze leven daar gewoon in het wild het hele jaar door. Ze kunnen tot zeker -20 want Japan heeft hetzelfde klimaat als hier. Gewoon met 4 jaargetijden, ze krijgen dan een wintervacht. Ze zijn erg slim en kunnen zwemmen. In Japan gaan ze in de winter als ze het koud hebben in een thermaalbad urenlang zitten. Zouden mensen kunnen zijn!
Het was ontzettend leuk en interessant. Dan maar weer terug gereden en de Klippitztörl nog maar een keer gedaan. Daar kwamen we nog ergens een molen tegen, helaas niet meer in gebruik en ze waren er een Heimat museum van aan het maken. Over de Klippitztörl zagen we hier de bui al hangen en even later onweerde het.