Het komt nooit alleen.

Goed geslapen en om 8 uur wakker. Medicijnen en de katten eten gegeven. Een rondje tv en dan opgestaan,ondertussen welin bed ontbeten. Het ziet er naar uit dat het weer een mooie dag wordt. In de nacht vorst geeft meestal overdag mooi weer. . Het is een droge herfst en de grootste bosbrand ooit is momenteel in Oostenrijk op de Rax. Alles moet worden gedaan met helicopters. Het is al sinds maandag aan de gang. Tot nu toe geen mensen of huizen in gevaar.
Meli is vandaag thuis dus we konden uitslapen. Vanmiddag gaan de kinderen weer naar huis. Ik mis ze nu al.
We hadden dus lekkage gehad en Jannick is er tegen verzekerd. Althans dat dacht hij. Want na de verzekering gebeld te hebben zeiden die dat de verzekering sinds december 2020 gestopt is. Hij kan het huis alleen opnieuw verzekeren als hij 1000 Euro op tafel legt. Als je al geen geld hebt heb je dat zeker niet. Jannick zei dat hij van niets wist en Ingrid woonde hier tot Februari 2021 en die had dat allemaal moeten regelen. Maar evenals de hypotheek heeft ze ook dat niet betaald. Meli en ik besloten de Post open te maken want Jannick gooit alles op een hoop. Dat was erger dan we ooit hadden kunnen denken. Bij de Post van vandaag was er ook het papier dat Ingrid de scheiding heeft ingebracht bij het gerecht.Ik ga proberen om aan schade beperking te gaan doen. Meli is de hele middag bezig geweest om alle Post te openen en in een map te doen en alles gesorteerd. We waren beide behoorlijk overstuur.Toen hij het huis overnam had hij alles moeten inventariseren en moeten kijken wat is betaald wat is niet betaald wat moet veranderd worden enz. Maar dat allemaal niet gedaan en gehoopt dat als hij niet er naar keek dat het er ook niet zou zijn. Ingrid heeft hem met een behoorlijke puinhoop achter gelaten en hij kan het niet op een rij krijgen en hulp vragen al helemaal niet. Ik heb hem gebeld en hij ging compleet uit zijn dak dat we zijn Post hebben open gemaakt maar de verrassing was nog groter geweest als we ineens op straat hadden gestaan want zo erg is het. Ingrid gebeld hoe laat ze de kinderen zou komen halen en gevraagd of ze even bij mij kon komen praten. Ze was stom verbaasd over de verzekering en zei dat ze met het verzekeringskantoor had gesproken en dat ze in Februari 2021 alles naar Jannick zouden overzetten. Maar dat klopt niet want het is al sinds 2020 gestopt. Ze is bereid om de kosten van die verzekering te overnemen zodat het huis weer verzekerd kan worden.
Theresa mocht nog een nachtje blijven wan tIngrid moet morgen met Sabrina naar Leoben voor een EEG. In Dezember moet ze naar Wenen met Sabrina.
Theresa wilde graag bij Opa en Oma slapen dus ze had het zich gezellig gemaakt in ons bed. Toen ik later ook naar bed ging was het gezellig keuvelen tot ze uiteindelijk in sliep.