Enorme waterschade overkomt ons weer.

Goed geslapen en wakker om 8 , een rondje tv tot 9 dan opgestaan, douchen aankleden en ontbijten. Kom ik in de keuken een plas water op de plavuizen. Jan geroepen en de vaatwasser naar voren getrokken want in het kastje was alles droog dus niets van de leidingen daar. Dan zie ik ineens dat het water uit de vaatwasser begint te stromen en Jan zit daar maar. Ik zeg hem draai de waterkraan dicht en daarna stopte het. Ondertussen een berg handdoeken uit de kast gerukt en daar de bodem mee bedekt. Momenteel is Jan geen dappere dodo. Het zal ook eens een keer gewoon in een keer goed gaan.
Als Jan straks klaar is de vaatwasser er onderuit halen en kijken wat er aan te doen is en of we het zelf kunnen. Maar doordat we de kraan dicht hebben moeten draaien hebben we dus ook geen water in de keuken meer. Ik ben naar beneden gelopen om het te zeggen tegen Jannick en Meli. Meli stormde naar de gang en de badkamer en de wanden en plafonds in badkamer gang en kinderkamer doorweekt en het water loopt er langs. We denken dat de hele nacht dus de watertoevoer is blijven lopen. Jannick is met Steiner gaan bellen en die sturen vandaag mensen om het te bekijken en een firma die alles komen drogen. Meli totaal overstuur . Wij kunnen er niets aan doen. Je mag hopen dat het werk van de installateur goed was. Maar hij heeft de andere kant van de toevoer waarschijnlijk niet gecontroleerd.
Maar de zon schijnt , de temperaturen lopen al op en de sneeuw begint te verdwijnen. Nog wel bewolking en geen wind.
Ik begin aan een kop koffie en een paar paracetamol.
Het wordt als maar erger zelfs in de kelder staat water. Bij Jannick gutst het water nu langs de muren en plafonds. Ik denk zijn parket naar de ..... in de gang. Ik sta nu te trillen op mijn benen. Ik ben even knock out. Ik wilde in de kinderkamer de kasten van de kinderen van de muur afhalen. Toen kreeg ik een partij shit over mij heen. Overal van af blijven tot een Begutachter geweest is. Rare boel vind ik dat je probeert toch te redden wat er te redden valt. Je dweilt het water weg maar nee alles zo laten . Toen bij mij het dak eraf was en er noodweer kwam had ik 3 verdiepingen waterschade alles aan meubels bedden enz. konden weg alle vloeren eruit het heeft maanden geduurd voor we weer normaal konden wonen. Zelfs fotos achter glas in lijstjes konden weg . Maanden later kon ik nog dingen weggooien, alle boeken in de kasten je kan niet bedenken wat. Als Jannick op deze schade blijft zitten is het eind zoek. Ik kan niet meer denken en zit ondertussen te bibberen op de stoel.
Iemand van Steiner de installateur is geweest en de monteur zegt dat hij de vaatwasser niet heeft aangesloten. Dus woord tegen woord en wij zijn de verliezer.
Iedereen zit er doorheen en ik denk dan laten we redden wat er te redden is.

Weer wat later Meli had schijnbaar met Heinz telefoneerd en Jannick komt boven en vraagt heb je papieren ondertekend. En ik ja en wat staat er oa op vaatwasser aangesloten en getest. Ik dacht dat ik flauw viel en kan nu alleen maar huilen omdat het letterlijk erop staat dat hij het gedaan heeft.

Vervolg horen jullie wel ik ga een poos inbed want het gaat mij niet goed.

Dat is ruk denk je bijna klaar te zijn maar toch wel voor verzekerd

Erna 2022-04-20 13:32:25

Pfffg, wat een ellende zeg..... Je zou willen dat de vaatwasser in de kelder stond. Ben je nu mooi klaar mee, heel veel sterkte.....!!!