Als atleet alleen kan je gewoon niet alles

Italië, Ridnaun

Vrijdag 13 maart
Na het wakker worden zag het er niet goed uit wat het weer betrof, niks vorst maar +2 en het had flink geregend. Ik kon gelukkig vroeger ontbijten anders had ik een probleem gehad. Ik kon müsli ontbijten om mee te beginnen en de broodjes kwamen later. Snel naar het stadion waar ondertussen de zon vol scheen en het zelfs heet werd. Helaas kon ik niets meer aan mijn skies veranderen want ik moest bij aankomst naar de wapen en kledingkeuring. Dat had ik al in Idre gedaan maar de IBU is de mappen kwijt geraakt en heeft de bonden aangeschreven om aan hun atleten mede te delen dat voor een eerst volgende IBU wedstrijd alles opnieuw gekeurd moest worden. Ik wist dit niet en moest naar de keuring omdat ik anders niet kon starten. Dan inschieten met de Slowaakse trainer want ik was op de schietstand bij de Slowaken ingedeeld. Hij vond het geen probleem om mij te helpen. Schieten had ik geen problemen. Ik moest om 10 uur al starten dus helaas pindakaas verkeerde skies en starten.
Ik kwam er niet op vooruit, ze voerden het water niet goed af ondiep gerild en ik had verkeerde wax.
Schieten deed ik wel goed 0-2 maar die 2 fout was toch door gebrek aan concentratie , was zeer geïrriteerd door het slechte lopen. Ik werd 77e en mocht daardoor niet op de achtervolging starten, dat mochten alleen de eerste 60. BALEN
Ik heb er van geleerd en ook ondervonden dat je als atleet op deze wedstrijden niet alleen moet zijn want je kan geen 2 dingen tegelijk. Jannick

Vrijdag 13 maart
We konden gelukkig iets vroeger ontbijten want anders werd de tijd te krap.Was wel afhankelijk van hoe laat het brood kwam. Maar Jannick kon wel müsli eten.
Wat een pech, bij het opstaan bleek het +2 te zijn en te regenen. Toen we in Ridnaun aankwamen was het ondertussen heel zonnig geworden en werd het zelfs zeer warm, veel te warm voor de skies van Jannick.
Hij kon er niets meer aandoen want bij aankomst bleek ook dat hij naar de wapen en kleding keuring moest omdat de mappen van Idre kwijt zijn.
Er schijnt een rondschrijven naar de bonden geweest te zijn met de vraag of alle atleten voor hun eerstvolgende wedstrijd in het Ibu circuit opnieuw naar de keuring te gaan. Wij wisten het niet.
Inschieten kon hij bij de Slowaakse trainer want hij was ingedeeld bij de Slowaken op de schietstand.
Dat ging goed en probleemloos.
Hij moest om 10 uur starten, het schieten ging goed 0-2 maar het lopen hij kwam op de skies niet vooruit , de skies konden het hoge water gehalte niet afvoeren , te ondiep gerild en verkeerd gewaxt.
Hiervan geleerd dat je als atleet niet alles zelf kan doen bij dit soort wedstrijden daar is de wedstrijd eigenlijk te belangrijk voor.De waxmannen waren keihard aan het werk voor hun teams. Hij werd 77e en mag zaterdag dus niet starten omdat alleen de eerste 60 mogen starten.
Jannick was zeer teleurgesteld had beter willen doen maar helaas.
We zijn wat naar Vipetena gegaan, er was daar een gezellig centrum en zijn daar gaan middageten.
Na het avondeten lag Jannick om 20 uur alweer te slapen.
Hij wil toch nog naar Bodenmais gaan op de 42 km op zondag te lopen.