Viel Nebel im Jänner bringt ein nasses Fruhjahr

Oostenrijk, Kleinsölk

Het is geen mooi en geen slecht weer, vannacht wat vorst gehad en overdag ietsie pietsie zon.
De pakketpost in Nederland is snel want het pakket was al bij Kirsten aangekomen. Vanmorgen met Jan naar Gröbming gegaan, ik wilde spek voor op het roggebrood bij de erwtensoep. Ik wilde ook wat Magazins bij de Trafik kopen. Dus Stella jouw Landapotheke komt er aan. Ze hebben hier geen katenspek maar wel lekker Kummelspeck. Gelijk de dozen voor de Caritas meegenomen.
Jan heeft de tafel van Ingrid stabiel gekregen dus die hebben we maar bij ons in de keuken gezet. Er is niets veranderlijker dan een mens. Jan kan slecht afstand doen van troep en ik wil dat er opgeruimd wordt beneden . En mocht het zo ver komen dat Ingrid en Jannick eindelijk wat gevonden hebben om te bouwen of te wonen dan gaat echt al die rotzooi niet mee.
Heel langzaam trekt het dicht en we zitten nu in de nevel. Op Facebook is een Pagina van de Dansacademie Rotterdam en die zetten er steeds oude fotos op. Nu al 2 van Kirsten gevonden. Zo leuk en ze was nog zo vol verwachting met een andere toekomst voor ogen dan ze uiteindelijk gegaan is. Maar het zijn ervaringen die je vormen en niemand je meer afneemt. En Kirsten wat je nu hebt is geen slechte keuze geweest. Ga zo toch eerst maar met Jan mee naar Irdning, kan ik even bij de juwelier voorbij en wat inkopen doen. Dan daarna mee naar Schladming maar eerst naar Gröbming om bij de tweede hands winkel meubelwinkel te kijken. Zoek een tafelblas 80/80. Het zou mooi zijn als ik er eentje vind. Het is voor op mijn hocker zodat ik die als salontafel kan gebruiken. Ik had een blad van mijn vorige hocker maar die is voor deze te klein. Anders dinsdag bij Ikea kijken als we naar Salzburg gaan om mijn zussen te halen.
In Gröbming niets bruikbaars gevonden. Dan naar Schladming omdat Jan vandaag andersom werkt. Dat was voor mij niet handig want dan was de juwelier al dicht. Dus Jan heeft mij thuis gebracht voordat hij naar Irdning ging. Dat was maar 6 km om voor hem. In Schladming wat inkopen gedaan en met Jannick koffie gedronken. Dan heb ik ook zijn inkopen mee naar huis genomen want Ingrid komt toch vanavond thuis. De boodschappen bij hem neergezet en even de houtkachel aangemaakt want het was koud bij hen. Jannick kwam als eerste thuis en ik kreeg een groot stuk gerookt boerenspek van hem. Hioj zei ikheb een heel groot stuk wil je ook wat? Nou dat laat ik mij geen 2x vragen. Jan heeft geen zin meer in Irdning, het komt volgende week niet uit en als Diane komt ook niet en het ligt niet op zijn route. Dus ik denk dat hij gaat bellen dat hij dat niet meer wil doen.