Hutspotdag

Vanmorgen was ik bijna klaar toen de familie al boven kwam. Snel mijn bed afgehaald . Met zijn allen gegeten en dan gingen Jannick, Meli en de kinderen gaan naar Untertauern ,Opa en Oma weten het nog niet wat ze willen gaan doen. In Untertauern is een klein dierparkje met speeltuin en het kost niets. Het zou het laatste mooie weer zijn vandaag dus daar moet je van genieten. Het is nog altijd rondom en boven de 20 graden. Vandaag warmer dan gisteren toen er een koud windje was.
Oma heeft 2 wassen gedaan al 2 keer de vaatwasser aagezet en leeggemaakt. het eten afgemaakt Hutspot met gehaktballen. Ik heb wel vlees erin maar dat is na het verwijderen van al het vet enz niet veel over. Maar wel erdoor heen gesneden. Wachten tot de familie weer thuis komt. Dus nu even zitten. In der Ruhe liegt die Kraft.
Dan kwamen ze weer thuis en konden we aan tafel, er is maar een klein beetje over genoeg voor ons beide morgen. Om 2 uur vertrok de familie weer en Meli zou een Mehlspeise Jause maken voor straks bij de koffie.
Toen ik even later van Theresa beneden bracht stonden ze met zijn tweeen beslag te maken. jannick was met Sabrina in de huiskamer. Om 16 uur belde Jannick dat er koffie was. Dus Jan en ik naar beneden . Meli was Theresa aan het leren skaten en zo waar het lukte en ze kan nu al alleen. Een beetje zelfvertrouwen heeft ze wel nodig. Dan kwamen ze ook binnen , De muffins waren zo lekker, choclade en vanille met stukjes chocola.
Het was gezellig en ik vroeg Sabrina is de koek lekker= nee is de taart lekker nee o nee het zijn muffins dus vroeg ik zijn de muffins lekker en dat was JA.
Toen ik vrijdagavond met Theresa naar huis liep begon ze weer te praten. Ze vertelde dat Mama Sabrina op haar popo slaat en aan haar oren trekt als ze niet luisterd. Ik was geschokt en heb het later aan Jannick gezegd. Die heeft de afgelopen dagen ook met Theresa gepraat en zonder er over te praten begon Theresa dat ook aan hem te vertellen. Ook dat ze eigenlijk niet naar Mama terug wil. Sabrina vindt Ingrid ook niet meer lief. Sabrina kan niets vertellen maar je merkt aan haar dat ze dat wel zou willen omdat het haar dwars zit.
Jannick gaat morgen bellen met de Rainbow want hij wil dat Theresa daar weer geprekken kan doen. Wat ze daar verteld kan gebruikt worden want Jannick kan hen voor het gerecht laten komen. Ingrid houdt het steeds tegen en maakt geen afspraken. Ook was Theresa heel erg overstuur omdat Mama haar gezegd heeft dat wij het huis moeten verkopen. Ze maakt zich heel erg zorgen om Papa en is bang dat hij geen geld meer heeft. Onbegrijpelijk waar ze Theresa mee opzadeld.
Meli is naar haar nachtdienst bij het RK. Dus wij hebben morgenochtend de kinderen want Jannick is ook al vroeg naar zijn werk.