eten in de Pruggernhof

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag
In de ochtend gaat Jannick met Joël,Luciën,Nick,Tom een tocht maken, gewoon gezellig met elkaar in een goed tempo lopen.Een leuk stel jongens als je ze zo samen ziet.Het is jammer dat ze elkaar zo weinig zien. Joël,Luciën en Chardene wonen in Zweden, Nick en Tom in de buurt van Munchen.
Jannick gaat trainen in Rosenau, we gaan met hem mee want het is zinloos om hem naar Irdning te brengen en hem dan weer op te halen. daar is de afstand te groot voor. We hadden naar Liezen kunnen gaan maar besloten met hem mee te gaan.
We waren wel eerst naar Irdning gereden en Wolfgang heeft uitgelegd waar Rosenau ligt en waar het biathlonzentrum is.
Gelukkig kon hij Jannick ook aan wedstrijd en trainingskogels helpen want de wapenhandelaar was met vakantie.
De training ging erg goed en hij schoot zijn laatste serie foutloos.
Wolfgang heeft hem gezegd dat hij niets verwacht van Jannick in de wedstrijd en dat hij zijn eigen race moet lopen wat er ook gebeurd. Zich weer vertrouwd moet maken met biathlonwedstrijden.
Het regende echt gigantisch en we waren allemaal drijfnat.
We zijn op de terug weg in de Pruggernerhof gaan eten.Daarna omkleden en naar de afscheidsavond.Jan had mogen eten met de crew van de NSV maar hij vind het niet leuk om alleen te gaan, ze zijn allemaal zo'n beetje met partner. Maar ja ook al zou ik het zelf betalen dan mag ik nog niet aan tafel zitten.