De dood in ogen zien

Vroeg wakker met half 7, medicijnen, katten en weer snel terug . Rondje ontbijt tv en mijn ontbijt gemaakt en in bed opgegeten. Dan om 8 uur Jan eruit gestuurd om te douchen en ik met Fiep in bed kroelen. Hij kan zo´n ongelooflijke kroel zijn. Nadat Jan klaar was ook opgestaan. Na het douchen en aankleden mijn papieren bij elkaar gezocht. Ik voel me echt krimineel. Papier van de Polizei, Krankenkassecard, pasport. pasfotos en mijn Meldungszettel. Hopelijk klopt alles en krijg ik mijn E-card met pasfoto-We gaan kwart voor 10 op pad en de afspraak is een uur later in Liezen. Op het moment nog lichte vorst en een dikke nevellaag.
Ik had gezegd tegen Jan dan gaan we om kwart voor 10 weg want de afspraak is om 10.45u. Zit hij om kwart over 9 al in de auto. Ik heb eerst mijn koffie opgedronken en dan nog uitgebreid naar de wc. Dan toch maar naar beneden.
Zijn we onderweg op de B320 en wij passeerden een lange rij met autos en vrachtwagen van het tegenovergestelde verkeer. Zijn we bijna voorbij een vrachtwagen duikt daar in volle snelheid een auto achter vandaan die wilde inhalen. Wij zaten nog naast de vrachtwagen en ik kon alleen maar schreeuwen. Jan bleef totaal koelbloedig stuurde helemaal uiterst rechts we vielen nog net niet van het banket af en vol op de rem. Gelukkig niemand achter ons . De vrachtwagen is ook gaan remmen dus hij kon met zijn neus ervoor. We zeggen wel eens het scheelde een haar maar dit keer was het minder dan een haar. Dank zij de tegenwordigheid van geest van Jan hebben we dit overleeft. Ik ben al de hele morgen overstuur ervan en kan het nog niet van mij afzetten. Hoe kan je een complete auto overzien ? Jan zegt nooit veel maar het heeft hem ook wel wat gedaan. Het gebeurd vaker dat we een tegenligger hebben en dan zie je ze al aankomen. Maar dit keer dus niet echt voor ons de weghelft van ons opkomen. Had Jan niet zo veel naar rechts gekund was er geen ontkomen aan geweest. In Liezen kwamen we langs Spar dus even daar gestopt om 2 dozen melk te kopen. In de aanbieding maar wel ondertussen 10ct duurder per pak dan voorheen. Dan een stukje verder waar de Polizei is , helemaal nieuw , flatgebouwen en dus een groot pand erin van de Polizei. Daar was vroeger een groot braak liggend terrein waar je kon parkeren. Je moest buiten wachten tot je werd gehaald, ik blij dat intussen de zon was gaan schijnen.

Er kwam een dame en die riep dan een nummer en ze vroeg aan mij welke ik had. Kijkt ze op haar lijst zegt ze je ebnt te vroeg. En ik tja we komen uit Gröbming als er iets is op de 320 zijn we te laat.. Dat beaamde ze zelf ook dus ze zei kom maar gelijk mee. Ik was nog eerder buiten dan de anderen die binnen waren. Dus ook vroeg thuis en snel eten gemaakt en met Jan gegeten. Gekookte aardappeltjes bietjes en speklapjes. Genoeg over voor een maaltijd voor Jan morgen. Want dan ben ik niet thuis.

Een poos met Jannick getelefoneerd. Die was aan de wandel met Sabrina. Ze hadden ioneens een vrije middag omdat de therapeut ziek was. Verder moet sinds vandaag Sabrina een masker dragen. Belachelijk want nergens moeten kinderen onder de 6 jaar een masker dragen. Ze worden daar 2x in de week getest. Maar goed ze zijn op de helft van de Reha. Maar ik vind het niet kunnen dat er gewoon therapie uitvalt omdat er iemand ziek is geworden. Er wordt veel geld voor de Reha betaald.

In de middag scheen de zon in mijn gezicht terwijl ik op mijn stoel zat en ik ben op de stoel in slaap gevallen. Had ik schijnbaar nodig- Meli heeft haar 3e inenting, Jannick krijgt hem op de woensdag na thuiskomst.

Ga maar vroeg mijn bed wat tv kijken.

Zo jullie hadden gelukkig een engeltje op je schouder zitten

Erna 2021-11-09 20:46:40

Jemig!!! Wat is die B320 toch een rotweg!!! Wat een mazzel hebben jullie gehad!!!