zonnig maar koud

Vanmorgen al vroeg wakker en het was al licht dus mooi weer. Blauwe lucht maar wel koud. Ik ben er tevreden mee.
Onze regio komt niet uit de kranten. Gisteren is de politie commandant door zijn collega doodgeschoten. De man is door zijn andere collegaas gelijk gearresteerd.
Hij ging wel op zeker want hij heeft 4x geschoten.
Ik was om 8 er al uit en Jan zowaar ook. Douchen aankleden en ontbijten en snel de gordijnen open. Voor de deur nog een beetje te koud.
De deur kon toch zeer snel open en de katten waren blij.
Ik heb middageten gemaakt en met Jan gegeten. Ik heb een deel van de kinderkast opgeruimd. Ik heb een doos vol staan met hele oude kinderboeken die ik ook enige jaren geleden gekregen had. Ze mogen nu wel weg en er is al iemand die gereageerd heeft. Vooral heel veel W G vd Hulst boekjes.
Ze wil dat ik ze opstuur maar het is wel heel veel. Nog een stapel schoolboeken Duits van Jannick moet even vragen of ze weg kunnen. Je moet ergens beginnen met opruimen.
De buschauffeur van de verongelukte bus is nu ook gestorven. Ik heb nog een foto waarop je goed kan zien hoe de bus naar beneden is gekomen.
Dan een wandeling maken naar het postkantoor want ik heb eindelijk ook mijn klimabonus. Ik heb het als cheques gekregen. Maakt mij niet uit hoe ik heb het tenminste nu.
Maar we waren te vroeg weg gegaan dus ik ben naar de kapper gegaan en zie er weer net uit gelijk mijn wenkbrauwen gewaxt/geverfd en mijn wimpers geverfd. 66 Euro armer.
Dan weer terug gewandeld. Op de heen weg liepen de tranen uit mijn ogen door de ijskoude wind. Op de terugweg liep ik te puffen in de zon .
Het zit erop voor vandaag alleen nog even de was opruimen.