Wat een ellende

Montag 17.August
Vandaag brrrrrrrrrrr regen regen en nog eens regen en met een 17 graden niet erg warm. Een donkere en sombere dag maar voor de natuur wel goed. Ik moet zeggen dat ik uitstekend geslapen heb en dat ik ook wer meer trek heb in eten.
De herrie begon gelijk om half 8 , de leidingen voor de radiatoren werden gelegd en sommige werden vanaf de kelder gelijk door de vloer naar boven gelegd. Ondertussen is het nu bij Ingrid oorlogsgebied, een deel van de keuken moest weg gehaald worden en waar ze normaal in de huiskamer zitten komt ook een radiator, in het trappenhuis bij hen ook en helemaal beneden in het trappenhuis dus overal rommel. Ze heeft om een gegeven moment Theresa bij mij gebracht omdat die slecht tegen de herrie kan van het door de vloer heen boren wat ook een aardige herrie is. Samen met Theresa naar de reeen gekeken die weer op het weiland liepen, het is een moeder met 2 kitz en die worden al aardig groot. Ik zie ze regelmatig en al vanaf dat ze heel klein zijn. Theresa vindt het ook helemaal geweldig. Met zijn allen bij Ingrid gegeten die gekookt had, Kohlrabisupe, Spaggetti met saus, een salade waar ik de ingredienten voor aangeleverd had en ik heb als toetje oliebollen en appelflappen gebakken. Lekkkkkkkkkkkkkk . Er was zo veel over dat ik ook nog mee genomen heb voor het avondeten.
Jan heeft nu weer een stuk klaar in de badkamer en heeft gaatjes opgevuld die door het ribbelplafond aan de muurkant zaten. Ziet er mooi uit ziet er niets meer van. Vel beter dan de stukken hout die er eerst tegen aan zaten.
Jan ging in de middag weer werken en hem tegen het naar huis gaan maar even gebeld dat er problemen bij Schladming waren op de B320 maar wist niet waar behalve dat het helemaal afgesloten was. Zodat hij bij problemen een andere weg zou kunnen nemen. Maar hij had geen last, later bleek het aan de Pichl kant te zijn, Een verschrikkelijk ongeluk, 3 jongelui in een auto in volle vaart op een zeer zware vrachtwagen met kraan frontaal, alle 3 dood , vrachtwagen van de weg afgekomen en gekanteld en lag tegen het spoor. Waarom worden ze hier toch niet wijzer, altijd maar inhalen (waarschijnlijk reden ze 140km p/u je mag daar 80) De hulpverleners ambulance/brandweer en politie hebben grote problemen mentaal want wat ze aantroffen moet zo erg geweest zijn dat ze zelf hulp nodig hebben. En dan mag iemand het aan de families gaan vertellen, ze kwamen uit Zell am See. De B320 staat als de dodenweg bekent en heeft de meeste ongevals doden, en toch inhalen en toch snel rijden en toch over de doorgetrokken streep en toch met alcohol want dat zijn de oorzaken bij vele ongelukken. De vrachtwagen chauffeur totaal getraumatiseerd , die zag ze onder zijn auto schuiven en sterven. Daar moet deze man mee leven , de rest van zijn leven ook al treft hem geen schuld.

Later bleek dat het geen 3 jonge mensen waren maar een familie van ouders met een 23 jarige dochter, ze denken aan secondeslaap van de vader maar het is waarschijnlijk nooit meer vast te stellen wat de aanleiding tot het ongeval was. Het blijft verschrikkelijk.