Jan heeft zijn paspoort laten verlopen

Mittwoch 22.Juli
Na een zwoele nacht was het gelijk in de morgen al heet en zaten we met Theresa al vroeg in het zwembadje in de tuin. Dan naar binnen om er een paar uur niet meer uit te komen want oh wat is het heet. Middageten en Theresa wilde niets en haar dan maar in haar bedje gelegd , ze sliep toch een 1 ½ uur. Dan spelen en later in de middag met oma boodschappen doen. Eerst een stukje in de buggy dan rennen over het voetpad dan weer een stukje in de buggy. Samen door de winkel en terug was ze het helemaal zat en wilde ze alleen maar zitten. Die hitte valt voor kinderen ook niet mee.
We waren net thuis toen de deurbel ging er een collega van Ingrid voor de deur stond, die kwam kijken naar de bouwput en as zaterdag komt hij meten en uitzetten. Daar moet Jan hem dan bij helpen want Ingrid en Jannick werken zaterdag allebei.
Nu is het 19 uur , 30 graden in de schaduw maar er komt nu wat wind opzetten wat het aangenamer maakt, er komt ook wat bewolking nu en hopen dat het daarbij blijft.

Een paar maanden terug al steeds gevraagd aan Jan wanneer zijn paspoort verloopt want de mijn loopt maart volgend jaar af. Omdat Munchen dicht gaat en je nog tot oktober en afspraak kon boeken. (nu al helemaal volgeboekt) Ondertussen tich maanden verder en hem vandaag gedwongen om te kijken en dan blijkt dat zijn paspoort al sind maart van dit jaar verlopen is , al op vakantie geweest naar Frankrijk en Slovenie met een verlopen paspoort dus ik ben BOOS.
Nu vandaag maar een afspraak geregeld in Den Haag voor oktober als we een weekje in Nderland zijn. Het zou in 3 dagen kunnen volgens hen dus daar hoop ik dan ook op want we hebben maar 5 werkdagen dat we er zijn en gelijk op maandag een afspraak. Gelijk voor ons allebei want het is dan maar weer voor 10 jaar achter de rug. Ze maken het wel steeds moeilijker en ik vraag me af als je oud en hulpbehoevend bent hoe je dan aan je paspoort komt. Het is allemaal behoorlijk ver weg en al lijkt Wenen niet ver het is voor ons een dagreis. En wie weet waar je het over 10 jaar moet doen.

Net landde de trauma heli weer vlakbij , meestal niet goed.