Toch weer een heerlijke herfstdag

Oostenrijk, Schladming

Dienstag 13.Oktober
Half 7 liep de wekker af en het was aardedonker. Wel al lekker warm in de rest van het huis. De slaapkamer heb ik geen verwarming aan en het raam open dus je bent gelijk wakker als je naast je bed stapt.
Buiten begon het licht te worden en onderweg genoten van het herfstachtige uitzicht, de kleurige bomen , de oranje gloed in de lucht en de wolken en nevel. Zie er ´s ochtends altijd tegenop als ik vroeg de deur uit moet maar als ik buiten sta is dat over.
Na de therapie bij daglicht terug gelopen, bij de Unimarkt 2 heideplanten meegenomen voor de balkonbak en bij thuiskomst ook gelijk erin gezet.
Koffie drinken en de papieren in orde gemaakt die ik mee naar Nederland moet nemen. Ook maar weer geklaard.
Nu om half 11 komt de zon stralend door en ik hoop dat het zo blijft.

Middageten en daarna me in het zweet gewerkt bij een 23 graden. Bladeren in de tuin harken en opruimen dat is zware arbeid. De composteerder is vol dus er liggen nog wat hoopjes. Na een nacht vorst gaat het altijd hard met het vallen van de bladeren. Nu eerst maar weer eens aan de koffie.
Jan is al een hele tijd de auto poetsen (was wel heel hard nodig) en hij legt van de week nog de winterbanden erom. Het kinderzitje halen we er wel vrijdag uit. Mag dan mooi weer zijn maar dat slaat hier zo maar om en dan heb je sneeuw. Vergeet nooit het eerste jaar dat we in Pruggern woonden. De ene dag zaten we in de tuin bij 30 graden en we stonden de volgende dag op bij 70cm sneeuw. Toen kon ik het niet vatten nu ben ik er aan gewend. De volgende kougolf is al in de planning volgens het weerbericht.

Eind van de middag met Jan mee naar Schladming, de grote boodschappen bij de Penny heeft hij gelijk mee genomen en daarna gaan werken en ik ben nog naar de Kik en de Hofer gegaan. Nou had ik een karretje daarbij om de boodschapjes in te doen dan hoef ik niet te sjouwen en loop ik met gemak terug naar Schladming. Helaas gelijk buiten brak er een wiel van het karretje. Heel erg balen het is al de 2e keer dat het me gebeurd en nog op dezelfde plek ook. Wil nu alleen nog maar een kar kopen bij een goede zaak en dan maar wat duurder wat dit zijn nepdingen. Maar goed 2 tassen in de ene hand en het karretje zeulend met de andere. Heel vervelend want die moest ik hoog houden anders sleepte hij over de grond. Ik wilde ook nog voor 5 uur in het centrum naar de apotheek. Geloof het ik haalde het 2 minuten voor 5 was ik er. Dan heb ik ook nog alles naar de auto gezeuld en toen kwam Jan alweer terug. Op de heen weg regende het voor Schladming en het bleef spetteren terug was het na Schladming weer over. We rijden over Moosheim omdat er geasfalteerd wordt op de B320. Voor iedereen die de weg naar boven kent precies in de 360 graden bocht was een ongeluk gebeurd en we zagen Jannick daar de olie ruimen met de brandweer. Ik hoor het wel wat er was. Thuis broodjes gebakken, kaas erop en een koffie erbij en uitgeblust op de bank in mijn badjas.

weet ondertussen wat er gebeurd was een auto vers uit de garage waar ze iets niet goed hebben aangedraaid en daardoor zijn dieseltank leeg gelopen. Dat was een behoorlijke partij opruimwerk.