Nog een keer dierenarts en Kino

Oostenrijk, Stein an der Enns

Zo de nacht doorgekomen en zelfs geslapen, Fiep in een doos met kussen naast ons bed. Vanmorgen liep hij door het huis en hij lijkt niet ziek. Zijn antibiotica ging er gelukkig in zonder dat hij het weer eruit gooide. Wel zie ik hem nog op de bak gaan en niets doen. Geen idee of hij vannacht wat gedaan heeft. Ik hoop dat hij alleen maar een ontsteking heeft en door de antibiotica beter wordt. Konden ze maar zeggen waar ze last van hebben. Dus afwachten.Het weer is bar en boos slecht, hevige sneeuwval en koud. Vanmorgen was het licht wit bij ons en nu is het af en aan.
Net even met Jan mijn pakketje opgehaald, de camera is terug en doet het weer en is in garantie gerepareerd, heeft wel heel lang geduurd en hij moest naar Duitsland omdat het een outdoor camera is. Dit keer dus helemaal gratis.
Eind van de morgen toch onze eigen dierenarts gebeld en we konden gelijk komen.
Volgens onze dierenarts heeft Fiep een verkoeling opgelopen , hij hoort geruis in zijn longen ook al hoest Fiep niet en heeft drukpijn op zijn nieren. Zijn blaas was niet overvol, geen koorts. Hij heeft bloed afgenomen en eind van de middag hoor ik wat er uit gekomen is. Heeft weer 2 spuiten gekregen omdat hij de medicatie te weinig vond en druppels voor thuis waarmee hij zich lekkerder moet gaan voelen. Hij heeft alle tijd genomen samen met een leerdierenarts. Gelijk aan hem gevraagd of hij alle operaties zelf doet en ja hij doet alles zelf bij welk dier dan ook behalve gecompliceerde botoperaties. Onze dierenarts is niet alleen voor Kleintieren , hij is ook veearts. Wij blijven lekker naar hem gaan ook al is het in Stein ad Enns en hebben we 2 dierenartsen om de hoek. Onderweg naar huis voelde Fiep zich meer ontspannen en liep zijn blaas leeg op mijn schoot. Tja niet zo erg thuis kleding uit en in de wasmachine even douchen en klaar. Konden we eindelijk het middageten wat ik weer uit had gezet om naar de dierenarts te gaan eten. Nu net even beneden geweest om te kijken of de bios nog doorgaat. Ik ga met Theresa en Viktoria naar de Kino hier in Gröbming. De film heet „Mein Leben als Zucchini“: Dieser Kinderfilm nimmt sich Zeit für Gefühle. Ik vond het een mooie film en Theresa en Viktoria hadden ook plezier. Het gaat vooral over gevoelens die bij de kinderen waren. Allemaal een andere achtergrond waardoor ze daar gekomen zijn met al hun boosheid verdriet en loyaliteit naar elkaar. Ze hadden beide een kinderpakket gekregen met drinken popcorn en snoepjes. De film was gratis krijgen ze van de gemeente Gröbming. Er zijn ook fotos gemaakt.
Bij thuiskomst was Jan alweer aan het werk en hij heeft de tv in de slaapkamer hoger gehangen. Daar ben ik erg blij mee.

Dierenarts heeft net gebeld, Fiep heeft een nierontsteking gaat zeker een half jaar duren . Hij zou veel pijn moeten hebben en de nieren scheiden dus de urine niet af. Omdat hij nog jong is met 6 jaar zou hij helemaal beter moeten worden. Ik moet de antibiotica kuur afmaken en als het niet voldoende is krijgt hij weer andere medicijnen. Hij mag voorlopig niet naar buiten. En als het na een week niet beter gaat wordt hij ook naar speciaalvoeder omgesteld.